ورود ری‌را به بازار ابتدای تابستان 1402

ورود ری‌را به بازار ابتدای تابستان 1402

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مهدی خطیبی در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مازندران در ساری، از صفر شدن تولید خودرو‌های ناقص و تولید عبور مستقیم محصولات خبر داد و گفت: با تکمیل و تامین زنجیره قطعات تولید خودرو، تعداد خودرو‌های ناقص در گروه صنعتی ایران‌خودرو با تلاش کارکنان این مجموعه و حمایت‌های دولت به صفر رسید.

وی با بیان این‌که، تولید خودرو‌های ناقص و توقف آن در پارکینگ ایران خودرو یکی از چالش‌های اساسی بود، افزود: اکنون حتی یک خودرو ناقص در این شرکت تولید نمی‌شود.

 

خطیبی ادامه داد: خودرو‌های ناقص در پارکینگ‌های ایران‌خودرو در سال‌های گذشته به عنوان یک بحران در حوزه صنعت کشور مطرح بود و عبور از این چالش باعث شد امسال حدود هفت هزار میلیارد تومان صرفه جویی داشته باشیم و هم‌زمان میزان کیفیت خودرو‌ها نیز به میزان 25 درصد ارتقا یابد.

وی با بیان این‌که امسال طرح‌های متعددی در دست اجرا داریم، افزود: گروه صنعتی ایران خودرو چند محور را به عنوان فعالیت‌های اصلی در کنار سایر فعالیت‌ها تعریف کرده که دست‌یابی به تیراژ تولید 750 هزار دستگاه از آن جمله است که از ابتدای امسال 376 هزار دستگاه خودرو تولید شده که 106 هزار دستگاه بیش‌تر از مدت مشابه سال گذشته است.

خطیبی ضمن اشاره به برنامه‌های توسعه محصول در ایران‌خودرو، گفت: محصول پروژه TF 21 خودرویی در کلاس B است که نمونه اولیه آن ساخته شده و به زودی تعدادی از آن برای انجام مراحل مختلف آزمون به تولید خواهد رسید و پس از طی مراحل مختلف صحه گذاری، در شهریورماه سال آینده آماده تولید انبوه خواهد شد.

خطیبی با بیان این‌که، زمان توسعه محصول را به 18 ماه تقلیل داده‌ایم، افزود: ری‌را نیز طبق برنامه زمان‌بندی ابتدای تابستان آینده وارد بازار خواهد شد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو به برنامه‌های تحقیق و توسعه اشاره کرد و گفت: بودجه طرح‌های توسعه‌ای ایران خودرو حدود 30 هزار میلیارد تومان است که این رقم برای توسعه صنعت خودروسازی اتفاقی تازه است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو از برنامه احداث پایگاه علمی بررسی کیفیت خودرو‌های سایپا و ایران‌خودرو در مازندران خبر داد و افزود: اجرای این طرح در توسعه صنعت خودروسازی منطقه بسیار تاثیرگذار است.

وی با بیان این‌که افزایش تولید مستلزم سرمایه گذاری است، اضافه کرد: برای افزایش تولید در سایت مازندران نیازمند سرمایه گذاری به ویژه برای تولید میل‌لنگ، میل سوپاپ و شیشه سولار هستیم.

براساس مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد عالی رشد استان مازندران، همایش شناسایی و معرفی فرصت‌ها و اولویت‌های سرمایه‌گذاری در هفت ناحیه و همچنین همایش استانی فرصت‌های سرمایه‌گذاری حداکثر تا پایان بهمن ماه امسال با محوریت فرمانداری‌های نواحی با هدف معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اقتصادی استان در بخش‌های مختلف برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم