پادگان لشکر ۷۷ ارتش در مشهد به خارج از شهر منتقل می‌شود

پادگان لشکر ۷۷ ارتش در مشهد به خارج از شهر منتقل می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، بهمن سال گذشته بود که رئیس قوه قضائیه در جریان سفر به استان خراسان رضوی در راستای درخواست‌های مطرح شده در رابطه با انتقال پادگان لشکر ۷۷ ارتش به خارج شهر به سازمان قضائی نیروهای مسلح مأموریت داد.

همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین اژه‌ای در اولین جلسه شورای عالی قوه قضائیه پس از سفر به خراسان رضوی بر حل و فصل این موضوع تاکید و در این رابطه دستوراتی را صادر کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین احمد رضا پورخاقان درباره موضوع انتقال پادگان لشکر ۷۷ در مشهد مقدس، بیان کرد: این موضوع مربوط به ۱۴ سال قبل است که قرار بر این بود تا برای تسهیل رفت و آمد شهروندان در خیابان‌های منتهی به پادگان لشکر ۷۷ در مشهد مقدس، اقداماتی برای بازگشایی این معابر صورت گیرد.

وی افزود: در سال‌های گذشته توافقاتی بین مسئولان امر انجام شد، اما در عمل هیچ اتفاقی نیفتاد و خیابان‌های منتهی به این پادگان بازگشایی نشدند همچنین هیچ تخریب اراضی و جاده سازی در این محل صورت نگرفت.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح بیان کرد: بر اساس حجت‌الاسلام و المسلمین اژه‌ای به سازمان قضائی نیروهای مسلح مأموریت داد تا این مشکل را که بین ارتش، آستان قدس رضوی و شهرداری مشهد پیش آمده است، به صورت مسالمت‌آمیز حل کند.

وی افزود: پس از چندین جلسه مذاکرات مقدماتی که کارشناسان ما در مشهد مقدس با مسئولان مربوطه انجام دادند، اوایل اسفند ماه سال ۱۴۰۰ به همراه امیر حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در شهر مشهد مقدس، جلسه‌ای را با شهردار، رئیس شورای شهر و نماینده سازمان مسکن و شهرسازی مشهد برگزار کردیم و توافقات اولیه برای حل مسئله انجام شد.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح ادامه داد: تمام موارد و نتایج جلسات به کمیسیون ماده ۵ ارسال شد که این کمیسیون امروز نقشه‌های مربوطه را تأیید کرد تا مراتب اداری در استان خراسان رضوی انجام شود.

وی افزود: در حال حاضر نکته مهم دریافت تاییدیه شورای عالی نظارت وزارت راه و شهرسازی است که ظرف یک ماه آینده این اقدام نیز انجام خواهد شد تا این مسیر که برای استفاده و تسهیل در عبور و مرور شهروندان است، بازگشایی شود.

منبع : مهر