پاسخ منفی کویت به حضور در تورنمنت «کافا»/ فعلا خبری از کنیا نیست

پاسخ منفی کویت به حضور در تورنمنت «کافا»/ فعلا خبری از کنیا نیست

به گزارش خبرنگار مهر، تورنمنت فوتبال آسیای مرکزی (کافا) در سطح تیم‌های ملی بزرگسالان قرار است خرداد ماه امسال به میزبانی دو کشور ازبکستان و قرقیزستان برگزار شود.

قرعه کشی این رقابت‌ها چند روز پیش برگزار شد که تیم‌های ازبکستان، تاجیکستان، ترکمنستان و عمان (میهمان این دوره) در گروه اول و تیم‌های قرقیزستان، ایران و افغانستان در گروه دوم قرار گرفتند.

پیش از این قرار بود تیم ملی روسیه هم در کافا شرکت کند که با استناد به دلایل عجیب، از تصمیم خود عقب نشینی کرد. با کنار رفتن روسیه، تعداد تیم‌های حاضر در این دوره به هفت کشور کاهش یافت و گروه ایران سه تیمی شد.

مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیای مرکزی تلاش‌هایی را برای پیدا کردن یک تیم جایگزین انجام دادند ولی این اقدامات تا امروز نتیجه‌ای نداشته است.

امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در آخرین مصاحبه خود گفته بود که احتمال دارد تیم ملی کنیا در کافا شرکت کند. باوجود این قرعه کشی کافا در غیاب کنیا برگزار شد و در رسانه‌ها و حتی سایت فدراسیون فوتبال کنیا هم اثری از دعوت این تیم به کافا دیده نمی‌شود.

از سوی دیگر رسانه‌های کویتی از دعوت تیم ملی این کشور به کافا خبر دادند اما این دعوت هم از سوی فدراسیون کویت رد شده است.

پاسخ منفی کویت به حضور در تورنمنت «کافا»/ فعلا خبری از کنیا نیست

دلیل پاسخ منفی کویتی‌ها «قدرت تیم‌های شرکت کننده در کافا» عنوان شده است.

باوجود اینکه پیش بینی می‌شود تورنمنت کافا از نظر فنی، کیفی و کمی در سطح مناسبی نباشد مشخص نیست اصرار و پافشاری در برگزاری آن از کجا سرچشمه می‌گیرد.

فدراسیون آسیای مرکزی برای آنکه تعداد تیم‌های این دوره از مسابقات را به حدی برساند که بتواند در دو گروه کار را پیش ببرد ابتدا دست به دامن عمان (تیمی از منطقه آسیای غربی) شد و حالا هم که مشخص شد کویت را هم از این منطقه دعوت کرده است.

تلاش برای شرکت دادن تیم ملی کنیا که یک کشور آفریقایی است به این تورنمنت هم از دیگر اقدامات عجیبی است که در فدراسیون آسیای مرکزی صورت گرفته است.

در صورت ادامه این روند باید دید تصمیم فدراسیون فوتبال ایران در قبال این اتفاقات چه خواهد بود. هنوز پرونده حضور تیم ملی المپیک ایران در تورنمنت کافا بسته نشده است و شاید این تیم به جای بزرگسالان عازم قرقیزستان بشود.