پرداخت ۲۷ هزار میلیارد ریال وام بدون ضامن در بهمن ۱۴۰۰

پرداخت ۲۷ هزار میلیارد ریال وام بدون ضامن در بهمن ۱۴۰۰

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت اقتصاد، براساس گزارش معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی، ۹۵ هزار و ۹۸۳ فقره تسهیلات خرد تا سقف یک میلیارد ریال بدون ضامن در بهمن ماه امسال پرداخت شده است.

بانک سپه با پرداخت ۴۰ هزار و ۸۵۲ مورد تسهیلات خرد، بانک رفاه کارگران با پرداخت ۲۵ هزار و ۳۳۲ مورد و بانک قرض الحسنه مهر ایران نیز با پرداخت ۱۲ هزار و ۱۲۳ مورد تسهیلات، رتبه اول تا سوم در تعداد تسهیلات پرداختی بدون ضامن به متقاضیان در میان بانک‌های دولتی و نیمه دولتی را داشتند.

مشمولان طرح پرداخت‌های خرد بدون ضامن

در این مرحله شاغلان، بازنشستگان و مستمری بگیران اجرایی دولتی همچون وزارتخانه‌ها، سازمان‌های دولتی، شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی و شرکت‌های معتبر بخش خصوصی براساس تشخیص بانک که حقوق افراد به آن واریز می‌شود، مشمول طرح هستند. متقاضیان باید رتبه اعتباری B، A و C باشد.

کارکنان سایر شرکت‌های بخش خصوصی به تشخیص بانک که حقوقشان در بانک مربوطه است و رتبه A و B را دارند.

همچنین کارکنان سایر شرکت‌های بخش خصوصی که رتبه C داشته باشند و حقوقشان نزد بانک مربوطه باشد می‌توانند تسهیلات دریافت کنند.

شرایط دریافت وام‌های خرد ۵۰ میلیونی

در پرداخت وام ۵۰ میلیون تومانی، شاغلان، بازنشستگان و مستمری بگیران تنها باید یک نامه کسر از حقوق ارائه کنند. همچنین باید توان بازپرداخت تسهیلات توسط بانک احراز شود.

کارکنان شرکت‌های خصوصی که حقوق آنها به بانک مربوطه واریز می‌شود و دارای رتبه A و B هستند، علاوه بر نامه کسر از حقوق باید یک برگ چک یا سفته ارائه کنند.

کارکنان شرکت‌های خصوصی که رتبه C دارند باید یک ضامن معتبر و یک برگ چک یا سفته به بانک ارائه کنند.

کارکنان شرکت‌های خصوصی که حقوق آنها نزد بانک مورد نظر است یک ضامن معتبر و یک برگ چک یا سفته ارائه کنند.

شرایط دریافت وام‌های خرد تا ۱۰۰ میلیون تومان

شاغلان، بازنشستگان و مستمری بگیران تنها باید یک نامه کسر از حقوق به اضافه سفته یا چک ارائه کنند.

کارکنان بخش خصوصی با رتبه A و B که حقوق آنها به بانک مربوطه واریز می‌شود نیز بایک یک ضامن معتبر، سفته یا چک ارائه کنند.

کارکنان بخش خصوصی با رتبه C نیز که حقوق آنها نزد بانک مربوطه واریز می‌شود در دریافت وام‌های ۱۰۰ میلیونی باید یک ضامن معتبر و سفته یا چک به بانک ارائه کنند.

۱۳ بانک اعطاکننده تسهیلات خرد بدون ضامن

براساس این گزارش ۱۳ بانک مشمول طرح پرداخت تسهیلات خُرد به متقاضیان بدون وثیقه و ضامن هستند.

بانک‌های ملت، تجارت، صادرات، ملی، سپه، مسکن، کشاورزی، صنعت و معدن، توسعه صادرات، پست بانک، رفاه کارگران، توسعه تعاون و بانک قرض الحسنه مهر ایران از جمله بانک‌هایی هستند که بخشنامه تسهیلات آسان به آنها ابلاغ شده است.

منبع : مهر