پرواز ملی‌پوشان لهستان به سمت قطر تحت حفاظت 2 هواپیمای جنگنده

پرواز ملی‌پوشان لهستان به سمت قطر تحت حفاظت 2 هواپیمای جنگنده

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از نشریه سان، در پی اصابت چند موشک به منطقه‌ای مرزی در خاک لهستان و متهم شدن روسیه به شلیک آنها، تنش در روابط میان دو کشور افزایش پیدا کرده است و به همین دلیل هم دولت لهستان دستور داد که هواپیمای حامل بازیکنان تیم ملی فوتبال این کشور تحت حفاظت دو فروند هواپیمای جنگنده به سوی قطر پرواز کند.

جام جهانی ۲۰۲۲ روز یکشنبه با بازی قطر میزبان برابر اکوادور آغاز خواهد شد و تیم ملی لهستان هم دو روز بعد برابر مکزیک اولین بازی‌اش را در گروه C این مسابقات انجام خواهد داد و امیدوار است که برای اولین بار از سال 1986 به مرحله حذفی رقابت‌ها راه پیدا کند.

تیم ملی فوتبال لهستان , جام جهانی 2022 قطر , تیم ملی فوتبال لهستان , جام جهانی 2022 قطر , تیم ملی فوتبال لهستان , جام جهانی 2022 قطر ,

اصابت چهار موشک به منطقه‌ای مرزی در خاک لهستان که منجر به مرگ دو کشاورز تبعه این کشور شد، با جلسه‌ اضطراری از سوی ناتو (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی که لهستان هم عضو آن است) همراه بود. پس از این جلسه دبیرکل ناتو اشاره‌ای ضمنی به نبود نشانه‌هایی از حمله عمدی از سوی روس‌ها به خاک لهستان داشت. همچنین آندری دودا رئیس جمهور لهستان هم روز چهارشنبه گفت که احتمالاً سیستم دفاعی موشکی اوکراین منجر به وقوع این حادثه تلخ شده است. با این حال لهستانی‌ها ملی‌پوشان را با حداکثر تمهیدات امنیتی رهسپار قطر کردند و دو جنگنده اف – 16 هواپیمای حامل ملی‌پوشان این کشور را تا زمان خروج از حریم هوای لهستان مشایعت کردند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم