پلیس برنامه ویژه ای برای امنیت زائران رضوی در نظر گرفته است

پلیس برنامه ویژه ای برای امنیت زائران رضوی در نظر گرفته است

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد کاظم تقوی ظهر چهارشنبه در حاشیه طرح اقتدار ۴ فراجا، در راستای مبارزه با جرایم خشن در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در آستانه دهه آخر ماه صفر پلیس برنامه ویژه ای برای امنیت زائران در نظر گرفته است و شاهد طرح‌های متفاوت دیگری در مبارزه با سارقان و جرایم خشن خواهیم بود.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: تعداد سارقان در شهریور ماه با توجه به حجم زیاد مسافران در شهر مشهد نسبت به سایر زمان‌ها بیشتر است.

وی بیان کرد: در طرح اقتدار ۴ با هدف ارتقای امنیت اجتماعی مبارزه با سرقت و سرقت‌های خشن، دستگیری متهمان و محکومان تحت تعقیب، با مشارکت تمام کلانتری‌ها، پاسگاه‌ها و نیروهای تخصصی پلیس، در مدت ۴۸ ساعت ۵۶۸ سارق دستگیر شدند و اموال مالباختگان به آنها بازگردانده می‌شود.

تقوی گفت: از سوی دیگر از شهروندان نیز درخواست می‌شود تا نکات ایمنی را در نظر داشته باشند و بیش از اندازه به دیگران در قالب زائر و یا دوست اعتماد نکنند و در صورت نیاز به پارک خودرو حتماً در محل پارکینگ‌های معتبر توقف کنند و یا در وسایل نقلیه عمومی دقت بیشتری به اشیا همراه خود داشته باشند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی با اشاره به انواع سرقت‌های انجام شده شامل سرقت منازل، قاب زنی، سرقت تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی، زورگیری، سرقت خودرو، موتورسیکلت و دوچرخه اظهار کرد: از این سارقان مواد مخدر، آلات و ادوات سرقت و سلاح هم کشف شده است.

وی ادامه داد: برای مبارزه با جرایم خشن نیز، طرحی در فراجا در حال برنامه ریزی است که به زودی بعد از آموزش‌های تخصصی، مهارتی و تأمین تجهیزات در سطح شهرستان مشهد با حضور مسؤولان کشور آغاز می‌شود.

تقوی در خصوص چرایی بازگشت برخی از سارقان به فعالیت‌های مجرمانه خود پس از بازداشت و اعمال قانون افزود: به طور قطع تناسب بین جرم و مجازات در قوانین ما لحاظ نشده است و درخواست ما اصلاح قوانین است و بر همین اساس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی و دستگاه‌های ذیربط به این موضوع ورود کرده اند و امیدواریم با بازنگری در قوانین، قضات بتوانند قاطعانه تر با جرایم برخورد کنند.

منبع : مهر