پوشش ۷۰ درصدی واکسیناسیون ۴۰ تا ۶۰ ساله‌ها در اردبیل

پوشش ۷۰ درصدی واکسیناسیون ۴۰ تا ۶۰ ساله‌ها در اردبیل

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر بهنام‌جو عصر سه‌شنبه در جلسه قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی در اردبیل اظهار کرد: در سنین بالای ۶۰ سال در سطح استان وضعیت مطلوبی را در امر واکسیناسیون شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: در این گروه سنی تنها ۱۵ درصد جمعیت باقی ماندند که با شناسایی دقیق و با همت بسیجیان به صورت محله‌محور در شهرها، روستاها و مناطق عشایری کار واکسیناسیون افراد جا مانده به انجام می‌رسد.

استاندار اردبیل گفت: در گروه سنی ۴۰ تا ۶۰ سال نیز در سطح استان ۷۰ درصد واکسیناسیون انجام شده و ایمنی مناسبی را در این گروه سنی شاهد هستیم.

بهنام‌جو افزود: در گروه سنی کمتر از ۴۰ سال با توجه به شروع واکسیناسیون در چند هفته اخیر، آمارها تا حدود ۴۰ درصد واکسیناسیون را نشان می‌دهد که امیدواریم با استقبال مردم به ویژه والدین و دانش‌آموزان کار واکسیناسیون در گروه سنی بالای ۱۲ سال نیز به انجام برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: نباید از تزریق واکسن هراسی داشته باشیم و یا در این زمینه سهل‌انگاری و کوتاهی انجام شود بلکه بهتر است با تلاش و کوشش همه‌جانبه کار واکسیناسیون تا پایان مهرماه روند ایمنی بالای ۸۰ درصد را در سطح استان داشته باشد.

در این جلسه رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز به تزریق ۸۳۲ هزار دز واکسن در سطح استان اشاره کرد و ادامه داد: در برخی از مراکز به دلیل مراجعات کم مردم ما با تعطیلی و فعالیت نصف و نیمه روبه‌رو هستیم.

شهرام حبیب‌زاده اضافه کرد: امیدواریم به سرعت و با مراجعه اقشار مختلف مردم کار واکسیناسیون به انجام رسیده و ایمنی مناسب را در سطح استان در گروه‌های سنی مختلف شاهد باشیم.

وی به فروکش کردن موج پنجم کرونا اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تعداد بستری‌ها به کمتر از ۲۵۵ نفر و بستری موقت نیز به ۱۴۳ نفر رسیده و تعداد فوتی‌ها نیز کمتر از سه نفر شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: تلاش ما بر این است تا با سرعت دادن به کار واکسیناسیون و استقبالی که هموطنان انجام می‌دهند، تا آخر مهرماه وضعیت مطلوبی را در تزریق دز اول و دوم واکسن ضد کرونا به دست آوریم.

منبع : مهر