پیام تبریک جنبش جنبش حماس به مناسبت آزادی قدیمی ترین اسیر فلسطینی

پیام تبریک جنبش جنبش حماس به مناسبت آزادی قدیمی ترین اسیر فلسطینی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با صدور بیانیه‌ای آزادی «کریم یونس» قدیمی ترین اسیر فلسطینی از چنگال رژیم صهیونیستی را تبریک گفت.

بر اساس این گزارش، در بیانیه جنبش حماس درباره آزادی کریم یونس آماده است: ما در جنبش مقاومت اسلامی حماس آزادی کریم یونس پس از ۴۰ اسارت در زندان‌های رژیم جنایتکار که طی آن نمونه بارزی از پایداری، صبر و بردباری را به نمایش گذاشت و در نهایت با عزم و اراده پولادین بر سازمان زندان‌های رژیم صهیونیستی پیروز شد، تبریک می‌گوئیم. اسیر کریم یونس و راهی که پیموده است، افتخاری برای همه فلسطینیان و مایه امیدواری آنها برای پایداری و ثبات بیشتر تا رسیدن به استقلال و آزادی خواهد بود.

جنبش حماس در ادامه بیانیه خود تأکید کرد: ما نیز در کنار خانواده این اسیر مبارز و عموم مردم فلسطین و دیگر اسرای قهرمان، از آزادی کریم یونس خوشحالیم و در مقابل فداکاری‌های و مبارزات دلاورانه وی و دیگر اسرای فلسطینی دربند زندان‌های رژیم صهیونیستی سر تعظیم فرود می‌آوریم.

حماس در پایان بیانیه خود بر ادامه مبارزه و بسیج همه امکانات و توانمندی‌ها برای همبستگی با اسرای فلسطینی تا رسیدن به آزادی در سراسر این سرزمین تأکید کرد.

گفتنی است که کریم یونس که قدیمی ترین اسیر فلسطینی است، در نخستین ساعات صبح امروز پنج شنبه پس از ۴۰ اسارت و به صورت ناگهانی و از پیش اعلام نشده از بند رژیم صهیونیستی آزاد شد.

رژیم صهیونیستی کریم یونس را ششم ژانویه ۱۹۸۳ میلادی به اتهام وابستگی به جنبش فتح و فعالیت مسلحانه و کشتن یک نظامی صهیونیست بازداشت و به حبس ابد محکوم کرد، اما بعدتر حکمش به ابد تخفیف یافت و در سال ۲۰۱۵ حبس ابد او ۴۰ ساله اعلام شد