پیش بینی افزایش ۳۰ درصدی ترافیک در اول مهر

پیش بینی افزایش ۳۰ درصدی ترافیک در اول مهر

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: ترافیک تهران رو به افزایش است و با یک شیب ملایم در حال تغییر است؛ در پایان شهریورماه و با بازگشایی مدارس افزایش ۳۰ درصدی ترافیک را پیش بینی می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در نیمه دوم سال شاهد افزایش آلودگی هوا هستیم، افزود: پیش بینی می‌شود که تعداد خودروها در شهر تهران در ماه بین ۱۸ تا ۲۲ درصد افزایش پیدا می‌کند و ترافیک بیشتر شود.

حمیدی گفت: همزمان پیگیر هستیم که ساعات کاری ادارات از اول مهرماه شناور شود و تردد کامیونت‌ها را در ابتدای صبح محدود کنیم.

رئیس پلیس راهور تهران بیان کرد: عملیات‌های عمرانی سطح شهر تهران را از ۲۰ شهریورماه تا ۱۵ مهرماه متوقف شود البته هنوز قطعی نشده است و در صورت قطعی شدن اعلام می‌شود.

وی گفت: یکی از اشکالات تهران که باعث سنگینی ترافیک می‌شود همزمانی ساعت کار ادارات، مدارس و … است که باید با شناور کردن ساعات حداکثر فشار به وضع ترددها آورده شود.

حمیدی گفت: روزانه هزاز نفر راکب موتورسیکلت سوار را در قالب موتوریار متوقف می‌کنیم و روزانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ دستگاه موتورسیکلت که تخلفات پلاک دارند به پارکینگ منتقل می‌شوند.

رئیس پلیس راهور تهران گفت: روزانه حدود ۲۴۰ دستگاه خودرو که رانندگان آنها پرخطر هستند به صورت ساعتی در کنار بزرگراه‌ها متوقف می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه برخی وانت بارها در حاشیه‌های خیابان‌ها توقف می‌کنند و اقدام به فروش اجناس می‌کنند و باعث ترافیک می‌شوند، گفت: توقیف یک ماه وانت بارهای متخلف را با دستور قضائی از ۲۰ روز گذشته اجرا کردیم تا این افراد حاشیه‌های راه اشغال نکنند.

حمیدی از وزارت کشور درخواست کرد مسئولیت جرثقیل‌های امدادخودرو را مانند سابق به شهرداری‌ها دهد، گفت: وزارت کشور و وزارت صمت در دولت قبل به صورت غیرقانونی وظیفه ساماندهی جرثقیل‌های امداد خودرو و بارکش‌ها را از شهرداری‌ها برداشتند و به اتحادیه‌ها دادند؛ جلساتی برگزار کردیم و به ۳ شرکت مجوز دادیم تا ساماندهی جرثقیل‌های امداد خودرو انجام شود.

منبع : مهر