پیکر «مهسا امینی» در زادگاهش سقز به خاک سپرده شد

پیکر «مهسا امینی» در زادگاهش سقز به خاک سپرده شد

به گزارش خبرنگار مهر، روز شنبه در آئین تشییع پیکر و خاکسپاری مهسا (ژینا) امینی، علاوه بر خانواده و بستگان مرحومه، جمع زیادی از مردم و تعدادی از مسئولان شهرستان سقز نیز حضور داشتند.

مهسا امینی، دختر ۲۲ ساله سقزی که به تهران سفر کرده بود بر اساس اطلاعیه پلیس تهران بزرگ، «روز سه شنبه مورخ ۲۲ شهریور ماه جاری به همراه تعدادی از افراد به دلیل پوشش نامناسب توسط مأموران پلیس امنیت اخلاقی تهران بزرگ و به منظور حضور در کلاس توجیهی به یکی از مقرهای پلیس هدایت شده بود که وی در جمع سایر مراجعه کنندگان در سالن اجتماعات به طور ناگهانی بیهوش شد و بلافاصله با همکاری پلیس و اورژانس به نزدیک ترین بیمارستان جهت مداوا منتقل شد که متأسفانه اقدامات درمانی مثمرثمر واقع نشد و روز گذشته جمعه، جان خود را از دست داد.»

به گزارش مهر، نیروی انتظامی فیلم حضور مهسا امینی در مقر پلیس و لحظه از هوش رفتن او در کلاس را منتشر کرد.

در اطلاعیه مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در این باره آمده است: تصاویر ضبط شده دوربین‌های مدار بسته از لحظه ورود وی به مقر انتظامی تا انتقال توسط اورژانس به رؤیت خانواده وی رسیده است. توضیح اینکه بر اساس رسیدگی دقیق به عمل آمده از زمان انتقال وی به خودرو و همچنین در مکان مزبور هیچ گونه برخورد فیزیکی با وی انجام نشده است.

بنابراین گزارش، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور هم به وزیر کشور دستور داده است که علت و جزئیات حادثه را با فوریت و دقت به صورت ویژه بررسی و نتیجه را گزارش کند.

احمد وحیدی وزیر کشور نیز با اعلام اینکه علت دقیق فوت مهسا امینی بعد از بررسی ها اعلام می‌شود، گفت: از افراد خواهشمندم تا زمان نتیجه کامل اظهار نظر نکند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران هم با اعلام اینکه کمیسیون ویژه ای علت فوت مهسا امینی را بررسی کرده است، گفت: نتیجه بررسی ها و علت فوت به مقام قضائی ارسال می شود.

منبع : مهر