چرا رئیس باشگاه پورتو با «مارمولک» از طارمی دفاع کرد؟

چرا رئیس باشگاه پورتو با «مارمولک» از طارمی دفاع کرد؟

به گزارش خبرنگار مهر، حدود یک هفته پیش بود که باشگاه اسپورتینگ لیسبون در انتقاد از مهدی طارمی مهاجم ایرانی پورتو و داور بازی این تیم با گیمارش، مطلب تندی را به قلم «تیتو فونتس» منتشر کرد. در بخشی از آن مطلب آمده بود: «پورتو از مهدی طارمی به مثابه بهترین هنرمند استقبال کرده است، یک افسونگر واقعی مانند یک مار، یک بازیکن از ایران که همیشه آماده است تا حقه‌های سیرک را در زمین اجرا کند.»

«پینتو دا کوستا» رئیس باشگاه پورتو سرانجام شب گذشته به این توهین واکنش نشان داد و نویسنده این مقاله را «نژادپرست» دانست.

او در ادامه با بیان اینکه طارمی به خوبی از این موضوع عبور کرده است، گفت: «فونتس طارمی را افسونگر مار نامید. شاید طارمی افسونگر مارمولک است. او تمام حیواناتی است که عاشق فوتبال هستند را هم مسحور می‌کند چون بازیکن بزرگی است.»

استفاده دا کوستا از کلمه مارمولک حساب شده بود چون تیم‌های رقیب اسپورتینگ لیسبون برای تحقیر این باشگاه، از لقب مارمولک برای هواداران اسپورتینگ استفاده می‌کنند.

در واقع رئیس باشگاه پورتو با هدف تمسخر از این کلمه استفاده کرده است تا به این شکل از مهاجم ایرانی خود در مقابل آن مطلب توهین آمیز دفاع کند.

منبع : مهر