کاهش دما و بارش خفیف باران طی امروز در استان اردبیل

کاهش دما و بارش خفیف باران طی امروز در استان اردبیل

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، به تشریح آخرین وضعیت نقشه‌های هواشناسی در استان اردبیل پرداخت و اظهار کرد: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده استقرار جوی نسبتاً ناپایدار طی پنج روز آینده در غالب مناطق استان است.

وی از کاهش نسبی دمای هوا طی امروز و فردا در استان خبر داد و افزود: امروز با تداوم نفوذ زبانه‌های پرفشار در سطح استان جریانات شمالی تقویت شده و از دمای هوا طی امروز و فردا به صورت محسوسی کاسته خواهد شد.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل به رخداد مه و بارش خفیف باران در برخی مناطق استان نیز اشاره کرد و گفت: این زبانه‌های پرفشار با جریانات مرطوب خزری همراه بوده و در نتیجه بر میزان ابرناکی در غالب مناطق استان افزوده خواهد شد و در برخی از مناطق بویژه نوار شرقی و به خصوص نواحی منتهی به استان گیلان شاهد رخداد مه و بارش خفیف باران خواهیم بود.

محمدی تصریح کرد: طی روز دوشنبه موقتاً جو استان پایدار شده ولی مجدداً از روز سه شنبه بر شدت ناپایداری‌ها افزوده خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این مدت در پروازهای فرودگاه اردبیل اختلال ایجاد خواهد شد افزود: از روز سه شنبه تا اوایل جمعه در غالب مناطق استان آسمانی نیمه ابری تا ابری توأم با وزش باد خزری، رخداد مه و بارش خفیف باران پیش بینی می‌شود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل به کمینه و بیشینه دمای رخداده در ۲۴ ساعته گذشته در استان اردبیل نیز اشاره کرد و گفت: گرم‌ترین نقطه در استان مربوط به شهرستان پارس آباد با دمای ۱۶ درجه سانتی گراد بالای صفر و خنک‌ترین منطقه در شهرستان خلخال با دمای ۷ درجه سانتی گراد بالای صفر به ثبت رسید.

منبع : مهر