کاهش ۹ درصدی تلفات تصادفات رانندگی در شهر

کاهش ۹ درصدی تلفات تصادفات رانندگی در شهر

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا زاکانی با حضور در برنامه «صف اول» با تشریح اقدامات مدیریت شهری در دوره جدید با تاکید بر استفاده از مدیریت مشارکتی در اقدامات گفت: تاکنون از طریق مدیریت مشارکتی کار را پیش بردیم و در سطح شهر با ایجاد قرارگاه‌های مختلف کار را پیش برده‌ایم. تاکنون حدود پنج قرارگاه راه‌اندازی شده و قرارگاه اجتماعی با ۱۹ جلسه و حدود ۲۳۰ مصوبه که ۸۲ درصد آن اجرایی شده، با حضور ۱۳ دستگاه کار در آن دنبال شد.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: در قرارگاه مسکن، قرارگاه سلامت، قرارگاه ایمنی و قرارگاه حمل و نقل ظرفیت‌ها را جمع کردیم و کلیه بازیگران هر عرصه را کنار هم نشاندیم تا به‌صورت دقیق و نوبه‌ای تصمیمات آنی و کارشناسی صورت گیرد و همه قدرالسهم خود را بپذیرند و پاسخگو باشند.

جمع‌آوری هفت هزار و ۳۰۰ نفر از معتادان متجاهر

وی با اشاره به جمع‌آوری هفت هزار و ۳۰۰ نفر از معتادان متجاهر و پلمب ۴۵ پلاک قرمز بیان کرد: امیدوارم تجمیع ظرفیت‌ها بتواند سطح خدمت‌رسانی را بالا ببرد.

زاکانی با بیان اینکه اساس ترافیک به واسطه کمبود ظرفیت حمل و نقل عمومی است، اظهار کرد: ۷۵ درصد حمل و نقل با وسایل شخصی انجام می‌شود. در مدیریت شهری به حمل و نقل عمومی تکیه کردیم و اولین جایی که می‌تواند در این زمینه گره گشایی کند، بحث اتوبوس است. در این راستا؛ ۱۷۵ دستگاه اتوبوس را در سال گذشته خریداری کردیم که عمدتاً به ناوگان حمل و نقل عمومی ملحق شد.

شهردار تهران با اشاره به کمبود حدود پنج هزار دستگاه اتوبوس در شهر تهران بیان کرد: اساس را بر این گذاشتیم که سه هزار و ۲۵۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه کنیم.

وی به توجه مدیریت شهری به موضوع نوسازی ناوگان تاکسی و ون اشاره کرد و گفت: در سال گذشته نوسازی پنج هزار و ۶۰۰ دستگاه تاکسی و ون انجام شد و هدف‌گذاری صورت‌گرفته برای سال جاری بر ۱۰ هزار دستگاه است.

۱۱۲ واگن حمل و نقل ریلی شهری اوراق است

زاکانی در ادامه بیان کرد: ۳۶۴ واگن در حوزه حمل و نقل ریلی شهری از رده خارج شده و ۱۱۲ واگن نیز اوراق شده است. هدف گذاری کردیم هزار و ۵۰ دستگاه واگن را بتوانیم داشته باشیم که حدود دو سال زمان می‌برد.

شهردار تهران با اشاره به افزایش سهم جنوب شهر و مناطق جنوبی تهران در زمینه تخصیص بودجه و اعتبارات در سال جاری اظهار کرد: سهم جنوب شهر و مناطق جنوبی را به طریق ملموس افزایش دادیم و حدود سه و یک دهم برابر است.

وی ادامه داد: همچنین در بخش ساخت و ساز مسیری را دنبال کردیم که بتوانیم ۱۸۰ هزار واحد مسکونی را در سال بسازیم که عمده این واحدها در بافت فرسوده است و عمده بافت فرسوده هم در جنوب شهر است.

ایجاد پارک علم و فناوری در بوستان ولایت

زاکانی خاطرنشان کرد: در زمینه زیرساخت‌های شهری در حال تعریف پروژه‌هایی هستیم. در پارک ولایت ۲۵۰ هکتار پارک علم و فناوری ایجاد می‌شود که امکانی را برای ارتباط برای کل دانشگاه‌ها فراهم می‌کند و در کارخانه سیمان ری ۲۰ هزار متر را برای علم و فناوری اختصاص دادیم.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه شهرداری در دوره جدید مدیریت شهری به هیچ وجه تراکم‌فروشی نمی‌کند، گفت: در خصوص نوسازی بافت فرسوده تفاهم‌نامه‌ای را با وزیر راه امضا کردیم و در مدیریت مشارکتی سعی داریم که ظرفیت‌های سایر بخش‌ها را برای تغییر تهران به‌کار ببریم و سرمایه‌گذاری در نوسازی بافت فرسوده را برای ساخت محلات الگو هدف‌گذاری کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه شهرداری خود را در معیشت مردم سهیم می‌داند، گفت: اراده مدیریت جدید شهری بر این است و تلاش بر این است که با ساماندهی شهر شرایط را به سمتی ببریم که محصول آن کمک به توانمندی مردم شود.

زاکانی در خصوص میزان تحقق بودجه نیز گفت: در سال گذشته با تبصره‌ها حدود ۷۴ درصد تحقق بودجه بود؛ البته ملاک بودجه اصلاح شده است و نسبت به ۳۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان توانستیم ۹۴ درصد تحقق داشته باشیم که امر غیرقابل باوری است.

شهردار تهران با بیان اینکه قیمت زباله‌ها حدود چهار هزار میلیارد تومان است و هزار میلیارد برای جمع‌آوری آن هزینه می‌شود، عنوان کرد: به‌دنبال این هستیم که انتقال زباله به آرادکوه را بین پنج تا ۱۰ درصد برسانیم؛ یعنی روزانه به‌جای پنج هزار و ۵۰۰ تن انتقال زباله، روزانه ۳۵۰ تا ۵۰۰ تن را منتقل می‌کنیم تا پرونده زباله گردی را در سال جاری ببندیم.

وی با اشاره به زیرساخت‌های فناورانه شهرداری تهران خاطرنشان کرد: ما از کمتر از ۱۰ درصد از فیبر نوری استفاده می‌کنیم. امسال قصد داریم به‌عنوان بستر تهران برای انتقال اطلاعات از این زیرساخت استفاده کنیم.

کاهش ۹ درصدی تلفات تصادفات رانندگی در شهر تهران

زاکانی در ادامه از کاهش ۹ درصدی تلفات تصادفات رانندگی در شهر تهران نسبت به سال ۹۹ با اقدامات اصلاحی انجام‌شده خبر داد و گفت: امسال اولین سالی بود که در چهارشنبه آخر سال کشته نداشتیم و سه هزار نفر آتش‌نشان در ۱۰۰ نقطه شهر خدمات ارائه دادند.

شهرداری در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه ایجاد شفافیت در مدیریت شهری اظهار کرد: در ۱۰ روز اول خزانه واحد را در شهرداری ایجاد کردیم و ۱۲۰۰ حساب را به خزانه واحد تبدیل کردیم و تمهیدات لازم را برای عملیات شفاف مالی دنبال می‌کنیم.

وی همچنین بیان کرد: از ماه آینده شهرداری به‌صورت سه شیفت به شهروندان ارائه خدمت خواهد کرد و فعال خواهد بود.

منبع : مهر