کشف حدود ۲ تن مواد مخدر در گیلان/ ۱۵ باند قاچاق منهدم شد

کشف حدود ۲ تن مواد مخدر در گیلان/ ۱۵ باند قاچاق منهدم شد

به گزارش خبرنگار مهر، سردار عزیزاله ملکی ظهر چهارشنبه در حاشیه برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر یکی از مهمترین عوامل فروپاشی خانواده‌ها و سرمنشاء بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی است که نیازمند همکاری همه جانبه مردم و نهادهای مسئول با مجموعه انتظامی است.

وی با بیان اینکه پیشرفت یک جامعه با دو عامل امنیت و سلامت امکان پذیر است، افزود: از ابتدای امسال تا کنون یک تن و ۹۶۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر در گیلان کشف شده و آمارها بیانگر رشد ۶ درصدی کشفیات مواد مخدر در گیلان نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

سردار ملکی به دستگیری شش هزار و ۴۲۷ معتاد و هزار و ۶۸۵ توزیع کننده خرد مواد مخدر اشاره کرد و ادامه داد: در سال جاری علاوه بر دستگیری ۶۲۸ قاچاقچی، ۱۵ باند قاچاق مواد مخدر نیز منهدم شد.

فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به رشد ۵۰ درصدی دستگیری متهمان مواد مخدر گفت: از ابتدای امسال تا کنون بیش از هزار و ۳۷۵ مرحله طرح با هدف پاکسازی مناطق آلوده و جرم خیز عملیاتی شده و بیش از ۱۰۰ مرحله برنامه کنترل آسیب‌های اجتماعی در محلات آسیب‌پذیر نیز اجرا شده است.

سردار ملکی به افزایش آموزش همگانی ارائه شده به شهروندان اشاره و اظهار کرد: پلیس با تشکیل و هدف‌گذاری در راستای قرارگاه فضای مجازی و رصد مجرمان در سال جاری با اجرای پنج عملیات، موفق به کشف بیش از ۵۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر شد.

وی با اشاره به لزوم توجه به برنامه‌ریزی در حوزه مبارزه با مواد مخدر به عنوان یک اصل افزود: پلیس خط مقدم مبارزه با مواد مخدر است و در این راستا با عزم جدی و راسخ با این پدیده شوم مبارزه می‌کند.

منبع : مهر