کمک ۴۲۰ میلیارد ریالی مؤسسه خیریه عترت فاطمی به مددجویان سادات

کمک ۴۲۰ میلیارد ریالی مؤسسه خیریه عترت فاطمی به مددجویان سادات

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مؤسسه خیریه عترت فاطمی، عضو هیأت مدیره شورای راهبردی اتحادیه جهانی سادات گفت: مؤسسه خیریه عترت فاطمی در راستای حمایت از ایتام در زمینه‌های مختلف شامل پرداخت مستمری به ایتام تحت پوشش، تهیه جهیزیه، سبد کالا، تعمیر و ساخت منازل سادات، تهیه اقلام مورد نیاز زندگی، کمک هزینه تحصیلی، درمان، پوشاک و وام قرض الحسنه به خانواده‌های سادات تحت پوشش مبلغ ۴۲۰ میلیارد و ۱۲۴ میلیون ریال هزینه کرده است.

زهراسادات نیری افزود: این مؤسسه مبلغ ۸۳ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال به عنوان کمک هزینه معیشت ماهانه به فرزندان سادات پرداخت کرده است. همچنین معادل ۳۱ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال توسط خیرین این مؤسسه، جهیزیه برای ایتام تحت پوشش تأمین شده است.

مدیرعامل مؤسسه خیریه عترت فاطمی همچنین از تهیه ۱۸ و نیم میلیارد ریال سبد کالا خبر داد و گفت: تأمین هزینه ساخت و یا تعمیر منازل سادات نیز معادل ۶۱
میلیارد و ۴۱۰ میلیون ریال و پرداخت کمک هزینه و لوازم تحصیلی ایتام برابر ۱۱ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال از دیگر اقدامات این مؤسسه بوده است.

وی گفت: همچنین این مؤسسه بابت کمک هزینه درمان سادات طی این مدت مبلغ ۲.۵ میلیارد ریال و بابت تأمین پوشاک ۱۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال پرداخت کرده است.

به گفته وی؛ مؤسسه خیریه عترت فاطمی طی سال ۱۴۰۰ توانسته با همکاری خیرین ۱۹ میلیارد ریال برای تهیه اقلام ضروری مورد نیاز زندگی سادات کمک کند.
نیری با تاکید بر اینکه نیاز خانواده‌ها تنها، خدمات معیشتی و مادی نیست تاکید کرد: در همین راستا این مؤسسه توانسته معادل ۸۶۴ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال خدمات مشاوره‌ای به این خانواده‌ها ارائه کند.

همچنین از طریق صندوق قرض الحسنه این مؤسسه ۱۷۳ میلیارد ریال به نیازمندان سادات وام قرض الحسنه ارائه شده که ۷۳ میلیارد ریال در استان تهران و ۱۰۰ میلیارد ریال در سایر استان‌ها پرداخت شده است.

بنا بر این گزارش مؤسسه خیریه عترت فاطمی یادگار چهره ماندگار نیکوکاری ایران، مرحوم حاج سید رضا نیری از بنیانگذاران کمیته امداد امام خمینی (ره) به عنوان اولین و بزرگترین خیریه حمایت کننده از سادات نیازمند به صورت خاص، درسال ۱۳۷۹ و به شماره ثبت ۱۴۷۵۲ شروع به فعالیت کرد. این مؤسسه در طول ۲۱ سال فعالیت خود، به ایتام و خانواده‌های سادات در سراسر کشور در زمینه‌های مختلف مساعدت می‌کند.

منبع : مهر