گام‌های دولت در حوزه بورس مؤثر بوده/ سیر نزولی تورم آغازشده است

گام‌های دولت در حوزه بورس مؤثر بوده/ سیر نزولی تورم آغازشده است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی شامگاه جمعه در جمع اصحاب رسانه قم در سخنانی با اشاره به اقدامات دولت در رابطه با وضعیت بورس گفت: ما در جلسه ستاد اقتصادی دولت پیگیری کردیم که چه راهکارهایی می‌توانیم دنبال کنیم که بورس آرامشی پیدا کند و سرمایه‌گذاران و سهامداران ببینند که کاملاً وضعیت متفاوت شده است.

وی با بیان اینکه ۱۰ تصمیم در این زمینه گرفته و توسط وزیر اقتصاد اعلام شد، بیان کرد: برنامه دولت این است که تلاش کند بورس برای سهامداران و کسانی که امروز نگاهشان به بورس هست از یک وضعیت متفاوتی برخوردار شود.

نباید کار در زمینه بورس رها شود

حجت‌الاسلام رئیسی ادامه داد: گام‌های دولت در این زمینه مؤثر بوده ولی باید دنبال کرد و نباید کار در این زمینه رها شود.

رئیس‌جمهور کشورمان با تشریح پیگیری‌ها در این زمینه یادآور شد: نوسانات طبیعی در بورس را می‌توان تحمل کرد ولی نوسانات به‌نحوی‌که مردم را نگران کند نه!

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: جلسه‌ای نیست که در هیئت دولت که به موضوع بورس پرداخته نشود. باید پیگیری شود که نهایتاً نتیجه‌اش این باشد که سهام‌داران که تعداد زیادی از مردم را در برمی‌گیرد به آرامش برسند و هر کس به سود خودش برسد.

هزینه را در دولت زیاد نکردیم اما درآمد را افزایش دادیم

وی در ادامه سخنان خود در حوزه اقدامات دولت پیرامون تورم هم گفت: از ابتدای دولت تلاش کردم دولت کاری کند که منجر به تورم‌زدایی شود و از طرفی خودمان ایجاد تورم نکنیم؛ مثلاً در ابتدا می‌توانستیم سراغ استقراض از بانک مرکزی برویم اما این کار را نکردیم که تورم نداشته باشیم و از سوی دیگر به‌سوی افزایش صادرات رفتیم.

حجت‌الاسلام رئیسی تصریح کرد: هزینه را در دولت زیاد نکردیم اما درامد را افزایش دادیم و این مؤثر است در کنترل تورم، عدم خلق نقدینگی نیز بسیار مهم است که در این زمینه تلاش کردیم و این از سیاست‌های دولت است.

کنترل تورم و سیر نزولی تورم در دستور کار است

رئیس‌جمهور کشورمان یادآور شد: رفتن نقدینگی به‌طرف تولید می‌تواند آثار تورم‌زدایی داشته باشد کارهای زیادی انجام دادیم و تلاش شد تورم‌زایی نکنیم و طبق آمار مرکز آمار تورم به شکل نزولی رسیده است؛ گزارشات بانک مرکزی عنوان می‌کند تورم مهارشده و این کار ادامه می‌یابد و کنترل تورم و سیر نزولی تورم در دستور کار است و روند یکی دو ماه اخیر نشان می‌دهد که سیر نزولی آغازشده است.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه معتقدیم این مسیر باید ادامه پیدا کند که تورم را مهار کنیم، گفت: اقداماتی که وزارت کشاورزی انجام داده هم در جهت کنترل بازار است. مثلاً این سامانه «بازرگام» که فعال‌شده بسیاری از کالاها را با قیمت دولتی توزیع می‌کند که در جهت کنترل بازار نقش دارد.

رئیس‌جمهور کشورمان ادامه داد: البته باید اقدامات دیگری هم انجام دهیم و به دنبال این هستیم که وضعیت آرامی در بازار حاکم شده و میزان کالایی که در بازار وجود دارد نگران‌کننده نباشد و با قیمت مناسب عرضه شود.

بنابراین گزارش، در دومین روز از سیزدهمین سفر رئیس‌جمهور نشست خبری سید ابراهیم رئیسی با اصحاب رسانه استان قم در مدرسه علمیه امام کاظم (ع) برگزار شد. رئیسی پیش‌ازاین از ساعات ابتدایی صبح امروز جمعه به دیدار مراجع عظام تقلید رفته بود.

رئیس‌جمهور کشورمان در دومین روز از سفر استانی به شهر مقدس قم پس از گفت‌وگو با آیت‌الله نوری همدانی، به دیدار آیت‌الله سبحانی رفت. وی سپس در نشستی با آیت‌الله عبدالله جوادی آملی دیدار و گفتگو کرد و پس‌ازآن به محل دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی رفت. رئیس‌جمهوری سپس در محل بیت آیت‌الله علوی گرگانی با این مرجع تقلید دیدار کرد.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی همچنین ظهر جمعه در جریان سفر به شهر قم با حضور در محل مصلای قدس این شهر پای خطبه‌های نماز جمعه این شهر نشست و نماز جمعه را اقامه کرد.

منبع : مهر