یک نماینده مجلس: اصلاح قیمت سبب شکوفایی صنعت خودرو می شود

یک نماینده مجلس: اصلاح قیمت سبب شکوفایی صنعت خودرو می شود

رحمت الله فیروزی پوربادی در گفتگو با تسنیم، با اشاره به موضوع اصلاح قیمت خودرو به عنوان یکی از ضرورت هایی که می تواند موجب شکوفایی این صنعت شود، گفت: اگر این امر موجب جبران ضرر و زیان خودروسازان در قیمت تمام شده محصولات و نیز به وجود آمدن رقابت و افزایش کیفیت محصولات شود، اقدام خوب و ارزشمندی است. اما اگر صرفا به دلیل افزایش قیمت ها ،آزاد سازی  رخ دهد، برای کشور مضر است.

وی با اشاره به توان خودروسازان در تولید خودرو، اظهار کرد: خودروسازان می توانند تقاضای موجود در کشور را تامین کنند، چنانچه که مشاهده می شود، در کشور خودرو به وفور وجود دارد. اما تنها تعداد خودرو مهم نیست، بلکه باید بر روی کیفیت نیز کار شود تا خودرویی که در اختیار مردم قرار می گیرد، از ایمنی لازم برخوردار بوده و بتواند رضایت مردم کشور را جلب کند.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با اشاره به زیان انباشته خودروسازان که موجب قرار گرفتن این صنعت در وضعیت بحرانی شده است، گفت: در صورت عدم حمایت دولت از خودروسازان و عدم موافقت با آزادسازی قیمت ها به شکلی درست و عادلانه، دولت باید به اصل نود پایبند بوده و ضرر و زیان خودروسازان را از طریق انجام اقداماتی کارشناسی و صحیح جبران کند. زیرا نباید اجازه دهیم صنعت فعال خودروسازی که پشتوانه اقتصاد و اشتغال در کشور است از دست برود.

به گفته وی، اگر مصالح مجموعه کشور در این است که اصلاح قیمت ها بر اساس رویکردی کارشناسانه اتفاق بیفتد و حاکمیت نیز این موضوع را بپذیرد، مشکلی در این امر وجود ندارد.

نماینده مردم نطنز بادرود و قمصر در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به موضوع واردات خودرو، دو رویکرد و نگاه را برای این امر برشمرد و تصریح کرد: در موضوع واردات خودرو، یکی از نگاه ها، نگاه مقام معظم رهبری و سیاست های کلی نظام به این موضوع است که بر تقویت داشته های داخل تاکید می کند، همانطور که در سال ۸۹ و در جریان بازدید از شرکت ایران خودرو، ایشان بر روی حمایت از کالای داخلی و جلوگیری از وادرات خودرو، تاکید کردند.

وی افزود: نگاه دوم نیز واردات خودرو را محرکی برای ایجاد رقابت و کاهش قیمت محصولات داخلی می داند. این دو نگاه کلی وجود دارد، اما به نظرم باید سیاست های مقام معظم رهبری در راستای حمایت از تولید داخل، در کشوری جاری و ساری شود.

فیروزی پوربادی، با تاکید بر اینکه نگاه مجلس حمایت از صنعت و به ویژه خودروسازی است، اظهار کرد: نه تنها در خودرو بلکه در تمام حوزه ها باید داشته های خود را تقویت و از آنها حمایت کنیم تا بتوانیم در آینده نزدیک، خود تبدیل به یک برند جهانی در حوزه صادرات محصول به سایر کشورها شویم.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم