۱۳۳ پروژه سامانه نوین آبیاری در اردبیل اجرایی می‌شود

۱۳۳ پروژه سامانه نوین آبیاری در اردبیل اجرایی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، نادر تقی زاده بعد از ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۱۳۳ پروژه سامانه نوین آبیاری برای تحت پوشش قرار دادن یک هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان اردبیل اجرایی می‌شود.

وی از تجهیز ۳۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان اردبیل به سامانه نوین آبیاری خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها، علاوه بر افزایش محصول در واحد سطح، شاهد رونق تولید، اشتغال و مهاجرت معکوس به روستاها خواهیم بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بر ضرورت اصلاح الگوی کشت با توجه به کمبود آب تاکید کرد و افزود: با توجه به محدودیت منابع آب و مدیریت موضوع در راستای ظرفیت و توان اکولوژیکی هر منطقه و با در نظر گرفتن اقتصاد بهره‌برداری، لازم است که الگوی کشت و ترکیب کشت به منظور توازن و تکمیل اکوسیستم مناطق اجرایی شود.

تقی زاده با بیان اینکه در منطقه مغان محدودیت آب ضرورت اجرای الگوی کشت را دو چندان کرده است، گفت: برنامه جامع تحول بخش کشاورزی استان با رویکرد مدیریت جهادی، مدیریت کم‌آبی، سرمایه گذاری، ایجاد اشتغال مولد و پایدار و افزایش بهره‌وری در حال تدوین است.

وی ادامه داد: جلوگیری از خام فروشی محصولات کشاورزی و گسترش صنایع تبدیلی و تکمیلی سیاست سازمان جهاد کشاورزی استان است تا ضمن جلوگیری از هدررفت انواع محصولات کشاورزی، زمینه اشتغال و کارآفرینی هم در منطقه فراهم شود.

منبع : مهر