۸۷ کشته و ۲۶۶ زخمی؛ جدیدترین آمار قربانیان حمله به زندان «صعده»

۸۷ کشته و ۲۶۶ زخمی؛ جدیدترین آمار قربانیان حمله به زندان «صعده»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، «طه متوکل» وزیر بهداشت یمن امروز شنبه جدیدترین آمار مربوط به قربانیان حمله ائتلاف متجاوز سعودی به زندان مرکزی صعده را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، وزیر بهداشت یمن اعلام کرد که به دنبال تجاوز نظامی ائتلاف سعودی به زندان مرکزی «صعده» تا این لحظه ۸۷ نفر کشته و ۲۶۶ تَن دیگر زخمی شده‌اند. وی گفت که آمار قربانیان همچنان رو به افزایش است.

این مقام یمنی در ادامه سخنانش گفت: از کشورهای دوست و نیز سازمان‌های بین المللی می‌خواهیم تا در زمینه بیرون آوردن اجساد قربانیان از زیر آوار و نیز امدادرسانی به مجروحان، به ما کمک کنند.

تجاوز نظامی روز گذشته ائتلاف سعودی با نقش فعال امارات به زندان مرکزی صعده موجی از محکومیت‌ها را به دنبال داشت. در همین راستا، شورای عالی سیاسی یمن بیانیه تندی را علیه ائتلاف سعودی صادر کرد.

این شورا در بیانیه خود جنایات اخیر سعودی در الحدیده و صعده را به شدت محکوم کرد. در بیانیه شورای عالی سیاسی یمن آمده است: جنایات سعودی در «صعده» و «الحدیده» بدون مجازات باقی نمی‌ماند. در بیانیه مذکور همچنین عنوان شده است: عربستان و امارات ابزارهای کثیف آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند.

شورای عالی سیاسی یمن همچنین خطاب به عربستان و امارات گفته است: شما ترسوتر و بزدل‌تر از آن چیزی هستید که بتوانید در میادین نبرد با نیروهای یمنی به مواجهه بپردازید. شما تنها جنایتکارانی هستید که مرتکب قتل می‌شوید. ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پاسخ محکمی به شما خواهند داد.

پر واضح است که سلسله جنایات جنون آمیز ائتلاف متجاوز سعودی علیه غیرنظامیان در یمن و به ویژه آخرین جنایت آنها یعنی بمباران زندان مرکزی صعده و به خاک و خون کشیدن صدها یمنی نشأت گرفته از خشم و عصبانیت آنها از حملاتی است که قلب امارات را به لرزه درآورد.

تشدید جنایات ائتلاف متجاوز سعودی علیه غیرنظامیان در یمن خود به تنهایی یکی از مهمترین عواملی است که نشان می‌دهد عملیات «طوفان یمن» در قلب ابوظبی تا چه اندازه موفقیت آمیز بوده است.

منبع : مهر