۸ مدال طلا، نقره و برنز سهم نمایندگان ایران در روز نخست رقابت ها

۸ مدال طلا، نقره و برنز سهم نمایندگان ایران در روز نخست رقابت ها

به گزارش خبرگزاری مهر، چهارمین دوره مسابقات تکواندو نونهالان آسیا با حضور ۲۱۳ تکواندوکار از ۲۵ کشور به مدت صبح امروز دوم شهریور به میزبانی ویتنام در سالن «ارتش» شهر هوشی مینه آغاز شد. در روز نخست این رقابت ها تکواندوکاران اوزان ۳۳-، ۴۱-، ۴۹-، ۵۷-و ۶۵- کیلوگرم بخش پسران، ۲۹-، ۳۷-،۴۴-، ۵۱- و ۵۹- کیلوگرم بخش دختران به مصاف رقبا رفتند که ۶ نماینده ایران طلا گرفتند، یک نماینده نقره ای شد و باران جمال لیوانی در گروه دختران نیز به نشان برنز دست یافت.

پرنیان نوری که اخیرا در رقابت های قهرمانی جهان صوفیه صاحب مدال طلا شده بود دومین مدال طلای خود را این بار در آوردگاه آسیایی دشت کرد. او در وزن ۴۴- کیلوگرم، دور نخست «آشواری سونا وان» از هند را در ۲ راند شکست داد و در مرحله یک چهارم برابر «نگو تای» از ویتنام در ۲ راند به برتری رسید و حریف مبینا باباسادیدوا از ازبکستان شد و ضمن پیروزی با نتیجه ۲ بر یک، به فینال رفت و در این مرحله با غلبه بر «یونسئو کیم» از کره جنوبی به مدال طلا رسید.

ساینا علیپور قهرمان جهان در رقابت های نونهالان ۲۰۲۲ صوفیه در وزن ۵۱- کیلوگرم، دور یک چهارم «آخانیم» از قزاقستان را ۵ بر ۳ و ۸ بر ۲ شکست داد و به مرحله نیمه نهایی رسید. او در این مرحله برابر «مان لو چو» از چین تایچه در راند اول ۱۶ بر ۳ و در راند دوم ۱۱ بر ۶ پیروز شد. او با برتری برابر «یوجین لی» نماینده کره جنوبی در فینال وزن ۵۱- کیلوگرم، توانست مدال طلای این وزن را تصاحب کند.

فاطمه اسکندرنیا در وزن ۵۹- کیلوگرم ابتدا «پرنبک» از قزاقستان را در ۲ راند؛ ۱۲ بر صفر شکست داد و سپس برای صعود به فینال به مصاف «سای راوا رانپو» از هند رفت و ۱۲ بر صفر و ۱۵ بر یک به برتری رسید و جواز حضور در فینال را کسب کرد. در مرحله نهایی ملی پوش وزن ۵۹- کیلوگرم کشورمان با برتری در ۲ راند مقابل «جونگ کائن» از کره جنوبی طلایی شد.

امیرمحمد نصیراحمدی در وزن ۴۱- کیلوگرم؛ دور نخست «‌سلطانبک تاشپولاتوف» از ازبکستان را در ۲ راند شکست داد و سپس به مصاف «هو سو» از هنگ کنگ رفت و او را ۲ بر صفر پشت سر گذاشت. وی در مرحله نیمه نهایی با «رودان سینوکبوجان» از فیلیپین مبارزه کرد و ضمن برتری در ۲ راند در این مرحله، در دیدار فینال برابر «تاسکین» از قزاقستان پیروز شد و مدال طلای وزن ۴۱- کیلوگرم را تصاحب کرد.

محمدحسین تقی پور نیز در وزن ۵۷- کیلوگرم، دور اول ۱۶ بر ۴ و ۱۰ بر ۷ برابر چائو کوانگ از چین تایپه به برتری رسید و مرحله نیمه نهایی با کانگ ونگ از کره جنوبی رو به رو شد و در ۲ راند با نتایج ۶ بر صفر و ۶ بر یک پیروز شد و در فینال برابر «داریان زنیش» از قزاقستان ۲ بر یک به برتری رسید و صاحب مدال طلا شد.

ساسان درزی در وزن ۶۵- کیلوگرم ابتدا با «علی دابیسوف» از قزاقستان مبارزه کرد ۲ بر صفر به برتری رسید و سپس مرحله نیمه نهایی با جائه یون لی از کره جنوبی مبارزه کرد و ۶ بر صفر و ۲۰ بر ۹ پیروز شد و در مرحله نهایی برابر «اخادجون» از ازبکستان به برتری رسید و مدال طلا را بر گردن انداخت.

نیما عبداللهی در وزن ۳۳- کیلوگرم مرحله یک چهارم نهایی با «ریاتو کاوای» از ژاپن دیدار کرد و در هر ۲ راند برنده شد؛ در مرحله نیمه نهایی نیز ۱۵ بر یک و ۷ بر ۳ برابر «فی لونگ» از کشور میزبان به برتری رسید و به فینال وزن خود صعود کرد. او در نهایت با وجود شایستگی با واگذاری نتیجه در فینال برابر «ساماتولی» از قزاقستان به مدال نقره بسنده کرد.

باران جمال لیوانی در وزن ۲۹- کیلوگرم، در دیدار اول برابر «گین سونگ» از کشور کره جنوبی با نتایج ۱۱ بر ۷ در راند اول و ۷ بر صفر در راند دوم پیروز شد و به دیدار نیمه نهایی رسید. او مرحله نیمه نهایی با «یارینا پوگانتسوا» از قزاقستان رو به رو شد و بازی را برابر وی واگذار کرد و نشان برنز را بر گردن انداخت.

مبین علیپور در وزن ۴۹- کیلوگرم و پرنیان ساکی نایب قهرمان جهان در صوفیه در وزن ۳۷- کیلوگرم دیگر نمایندگان ایران در روز نخست رقابت های قهرمانی آسیا بودند که برابر رقبا شکست خوردند و از دور رقابت ها کنار رفتند.

تا پایان روز اول رقابت ها، امیرمحمد نصیر احمدی در وزن ۴۱- کیلوگرم،محمدحسین تقی پور نیز در وزن ۵۷- کیلوگرم، ساسان درزی در وزن ۶۵- کیلوگرم، پرنیان نوری در وزن ۴۴- کیلوگرم، ساینا علیپور در وزن ۵۱- کیلوگرم و فاطمه اسکندرنیا در وزن ۵۹- کیلوگرم مدال طلا گرفتند؛ نیما عبداللهی در وزن ۳۳- کیلوگرم صاحب نقره شد و باران جمال لیوانی برنز را بر گردن آویخت.

گفتنی است هدایت تیم ملی تکواندو نونهالان در گروه دختران برعهده شهره خلج زاده است، فاطمه نعمتی و مطهره رضایی به عنوان مربی وی را همراهی می کنند. در گروه پسران کوروش رجلی سرمربی است، هوشیار دیندار و محمد علوی دستیاران وی هستند. غلامحسن ذوالقدری نیز سرپرست تیم است.

منبع : مهر