۸ نفر از اشرار مسلح ناامنی‌های زاهدان بازداشت شدند

۸ نفر از اشرار مسلح ناامنی‌های زاهدان بازداشت شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، دادستان مرکز سیستان و بلوچستان در رابطه با حوادث روز گذشته زاهدان که از حمله به یک پاسگاه آغاز شد، گفت: در ابتدا مأموران حاضر در پاسگاه مورد اشاره سعی کردند با مدیریت فضا عکس العملی نسبت به متعرضان و حمله کنندگان نشان ندهند اما افراد معاند نظام در ادامه اقدامات مجرمانه خود اقدام به تخریب در پاسگاه کرده و با به آتش کشیدن یک خودرو، چند نفر از مأموران فراجا را مصدوم می‌کنند.

مهدی شمس آبادی افزود: حمله کنندگان به پاسگاه انتظامی وابسته به گروهک‌های معاند و تجزیه طلب بوده‌اند و گروهک‌های ضد تمامیت ارضی کشور از آن‌ها اعلام حمایت کرده‌اند، این اقدام آن‌ها هیچ ارتباطی به مردم نداشته است.

وی گفت: این افراد با هدف قرار دادن حافظان امنیت و مردم عادی قصد ناآرامی و شورش داشتند و در حال حاضر در رصد اطلاعاتی و امنیتی و دستگاه قضائی قرار دارند. نیروهای امنیتی و اطلاعاتی در حال شناسایی کامل افراد مسلح روز گذشته هستند و دستور دستگیری برخی اشرار شناسایی شده نیز صادر شده است.

دادستان مرکز سیستان و بلوچستان در مورد اقدامات دادگستری استان ادامه داد: در بدو امر و با ارائه گزارش‌های اولیه، دستگیری افراد مسلح که اقدام به ناامنی کرده بودند در دستور کار قرار گرفت و تاکنون ۸ نفر از اشرار مسلح که قصد افزایش دامنه ناامنی‌ها را داشتند، دستگیر شده‌اند.

دادستان مرکز استان سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر امنیت در استان برقرار است. هدف معاندین نظام برهم زدن وحدت بین شیعه و سنی است و علمای اهل تشیع و مولوی‌های اهل تسنن از اقدامات این گروهک معاند نظام اعلام بیزاری و برائت کرده‌اند.

منبع : مهر