آخرین اخبار از تیم فوتبال امید ایران/ انتخاب سرمربی تا پایان هفته

آخرین اخبار از تیم فوتبال امید ایران/ انتخاب سرمربی تا پایان هفته

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک، این نشست که با حضور محمود خسروی وفا رئیس کمیته، دکتر سید مناف هاشمی دبیر کل و سرپرست کاروان اعزامی به هانگژو، دکتر نصراله سجادی مشاور عالی کمیته، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال، مهدی محمد نبی نایب رئیس فدراسیون، امیر قلعه نوعی سرمربی تیم ملی بزرگسالان و حبیب کاشانی برگزار شد ضمن معرفی حبیب کاشانی به عنوان مدیرتیم ملی امید، مقرر شد تا طی هفته جاری جهت حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو برنامه‌ها اعلام و سایر ارکان تیم ملی امید معرفی شوند.

در خاتمه این نشست مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال ابرازداشت: امروز جلسه‌ای در کمیته ملی المپیک برگزار شد که موضوع آن تیم ملی امید بود. پیش از این نمی‌توانستیم اردوی تیم ملی امید را به لحاظ برپایی مسابقات لیگ تشکیل بدهیم، لذا در اولین فرصت این نشست برگزار شد تا زمینه لازم برای انتخاب سرمربی و کادر تیم مهیا شود.

تاج افزود: در ادامه راه می‌بایست چهار پنج هفته از لیگ را ببینیم تا بازیکنان را انتخاب و معرفی کنیم چرا که ستاد بازی‌ها باید اسامی بازیکنان را داشته باشد که بین آنها یک تعدادی در نهایت انتخاب شوند که مسئولیت این مهم نیز برعهده سرمربی است.

وی تصریح کرد: سرمربی تیم ملی امید قطعاً داخلی است و گزینه‌هایی هم در این خصوص مطرح شده که در همین هفته جاری نسبت به انتخاب و معرفی آن اقدام خواهیم کرد. همانطور که گفتم با توجه به در پیش بودن بازی‌های آسیایی و کسب سهمیه المپیک طی همین هفته جلسه‌ای در این خصوص برگزار و ضمن بررسی نقاط ضعف و قوت نفرات مورد نظر در نهایت سرمربی انتخاب می‌شود.

تاج خاطر نشان کرد: حبیب کاشانی بعنوان مدیر تیم ملی معرفی شد ولی در خصوص سرپرست و کادر فنی تیم ملی این هفته تصمیم گیری نهایی انجام و نتیجه را اعلام می‌کنیم.

تاج در خصوص دلایل تأخیر در معرفی سرمربی و برنامه‌های تیم ملی امید گفت: این که فدراسیون فوتبال عجله‌ای نشان نمی‌داد برای این بود که زمانش را مناسب نمی‌دید، ولی الان ما شرایط رافراهم دیدیم چرا که درگیر لیگ بودیم و مجالی برای برگزاری اردو نبود. فوتبال با بقیه رشته‌ها تفاوت دارد، چرا که فوتبال الان اوج مسابقات لیگش را دارد و همه بازیکنان را که ما باید انتخاب کنیم از دل لیگ بیرون می آیند. الان در لیگ برتر یا دسته یک عده‌ای برای قهرمانی و عده‌ای برای بقا می‌جنگند و مسابقات حساسیت بالای خودش را دارد به همین دلیل امروز فرصت مناسبی بود تا با حضور در کمیته در این باره تصمیم گیری شود.

وی در خصوص پشتیبانی و حمایت از تیم ملی امید اظهار داشت: در جلسه امروز در این باره هم صحبت شد، ما مجموعه‌ای را داریم که برای تدارکات و پشتیبانی تیم ملی امید مناسب است. هم بدنسازی و هم استخر و سونا و در واقع مجموعه خوبی که می‌تواند در اختیار این تیم قرار گیرد.

تاج یادآور شد: زمین چمن شماره ۲ که دو زمین مناسب و امکانات بسیار خوبی دارد نیز طبق جلسه امروز تصمیم گرفته شد تا در اختیار تیم امید قرار بگیرد. همه گونه حمایت در خصوص مسابقات تدارکاتی و پشتیبانی که می‌توانیم برای این تیم داشته باشیم نیز انجام خواهیم داد بخصوص که حریفان قدرتمندی مثل ژاپن، کره جنوبی، عربستان را نیز پیش رو داریم. این کشورها هزینه‌های خاصی برای تیم امیدشان انجام می‌دهند به همین دلیل ما هم باید انشالله پشتیبانی‌های لازم را داشته باشیم و حتمانتایج بهتری نسبت به دوره‌های قبل خواهیم گرفت.