آخرین وضعیت خصوصی سازی باشگاه استقلال بررسی شد

آخرین وضعیت خصوصی سازی باشگاه استقلال بررسی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان خصوصی سازی، مصطفی آجورلو مدیرعامل شرکت فرهنگی ورزشی استقلال و برخی کارشناسان بازار سرمایه با محوریت بررسی نحوه واگذاری باشگاه مذکور چهارشنبه ۲۴ آذر ماه در محل سازمان خصوصی سازی با حسین قربانزاده رئیس کل سازمان خصوصی سازی نشست و گفتگو داشتند.

در این جلسه قربانزاده ضمن تاکید بر ضرورت تسریع در فرآیند پذیرش باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در بازار سرمایه تصریح کرد: شفاف شدن عملکرد باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس را باید از موضوع مدیریت این باشگاه دانست. صرف نظر از چگونگی انتقال مالکیت، نه تنها این دو باشگاه که همه شرکت‌های دولتی باید صورت‌های مالی شفاف داشته باشند و موانع پیش روی خود جهت پذیرش در بازار سرمایه را بردارند.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی، پیگیری جدی موضوعات مؤثر در این فرایند از جمله تهیه صورت‌های مالی منتهی به تیرماه ۱۴۰۰، گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی شرکت و ثبت تغییرات اعضای هیأت مدیره نزد مرجع ثبت شرکت‌ها، را در مورد باشگاه استقلال مورد تاکید قرار داد که در همین راستا، مدیرعامل باشگاه استقلال قول داد که حداکثر مساعدت و همکاری جهت تسریع در روند درج نماد را انجام دهند.

وی افزود: اما در خصوص چگونگی انتقال مالکیت و مدیریت این دو باشگاه طبیعتاً باید حساسیت به خرج داد و تا زمانی که مسیر سودآوری این دو باشگاه تضمین نشده است و اطمینان از موفقیتی بعد از واگذاری احراز نشده است، نباید در آن تعجیل کرد.

در ادامه جلسه پیشنهاداتی در خصوص نحوه واگذاری باشگاه یاد شده از جمله روش واگذاری در قالب صندوق‌های سرمایه گذاری خصوصی، پیمان مدیریت، واگذاری در قالب تعاونی‌ها و نیز انتقال بلوکی سهام به اشخاص حقیقی و حقوقی دارای اهلیت، مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

بر اساس مذاکرات انجام شده در این نشست؛ مقرر شد، روش‌های پیشنهادی از جمله سرمایه گذاری و عرضه اولیه در بورس و همچنین روش‌های نوین سرمایه گذاری اقتصادی در باشگاه‌ها بویژه از طریق بازار سرمایه مانند صندوق سرمایه گذاری خصوصی در کارگروه‌های تخصصی مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

همچنین روش‌های درآمدزایی این باشگاه در قالب تفاهم نامه با نهادهای مالی دارای مجوز از بورس، به منظور بهره برداری از برند این باشگاه نیز مورد بحث قرار گرفت.

شایان ذکر است، تمامی شرکت‌های مشمول واگذاری می‌بایست مطابق قانون اجرای سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و بند (ب) ماده (۲۵) قانون برنامه ششم توسعه به منظور اخذ هرگونه مجوز ثبت صورتجلسات مجامع عمومی و هیأت مدیره و نقل و انتقال اموال و دارایی‌های ثابت و اخذ هرگونه تسهیلات مجوزهای مربوطه را از این سازمان اخذ کنند.

منبع : مهر