آشنایی با موسسات حفاظتی مراقبتی

آشنایی با موسسات حفاظتی مراقبتی

امنیت کلید واژه مهمی در زندگی بشری است که از همان ابتدا سعی داشته به طور کامل آن را برقرار نماید. موسسات حفاظتی و مراقبتی نیز کلید واژه های جدید هستند که برای ایجاد امنیت توسط بخش خصوصی ایجاد شده اند. ممکن است بسیاری از افراد هنوز با شرح فعالیت این موسسات آشنا نباشند، بنابراین در این مقاله سعی داریم تا اطلاعات کامل و جامعی را در اختیار شما قرار دهیم. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

موسسه حفاظتی مراقبتی چیست؟

موسسات حفاظتی مراقبتی با هدف ارتقاء و تقویت ناجا در پیشگیری از وقوع جرم ایجاد گردید. آنها زیر نظر مرکز انتظام ناجا فعالیت داشته و با بهره گیری از روش ها و تجهیزات نوین سعی دارند تا وقوع جرم را به حداقل رسانده و یا اقدامات لازم و به موقع را پس از آن انجام دهند.

ایجاد موسسه حفاظتی چه ضرورتی برای جامعه دارد؟

یکی از مواردی که دولت های مختلف در سراسر جهان جهت افزایش کیفیت خدمات در حال اجرا هستند، ارائه بخشی از مسئولیت ها به بخش خصوصی است. با این کار دولت در جایگاه ناظر می توانند در کنار اشتغالزایی و گسترش خدمات، کیفیت را نیز بهبود بخشند. ایجاد موسسه حفاظتی و مراقبتی خصوصی نیز گامی است موثر در جهت ارتقای کیفیت در بخش امنیت مردم. همانطور که گفته شد نظارت مستقیم توسط مرکز انتظام ناجا روی این موسسات وجود داشته و تاسیس آنها کاملا منطبق بر قانون انجام می پذیرد.

شرکت حفاظتی چه خدماتی ارائه می دهد؟

در صورتی که به اطراف خود بنگریم خواهیم دید که در همه ابعاد ایجاد امنیت حائز اهمیت است. از ایجاد امنیت و آرامش در بخش های تولیدی و اقتصادی گرفته تا بخش های فرهنگی و آموزشی. از این رو شرکت های حفاظتی دارای خدمات مختلفی هستند که همه این جوانب را در بر میگیرد. برخی از این خدمات حفاظتی مراقبتی عبارت اند از:

  1. حفاظت از شهرک های صنعتی : این خدمات اهمیت بسیار مهم و حیاتی را دارند. ایجاد امنیت در بخش تولید و اقتصاد می تواند به رشد و افزایش سرمایه گذاری در این مناطق منجر شود.
  2. حفاظت از شهرک های مسکونی : شهرک های مسکونی به دلیل تراکم جمعیتی بالا نیز جزو مناطق دارای اهمیت برای ایجاد امنیت محسوب می شود. از این رو خدمات حفاظت از شهرک های مسکونی توسط موسسه حفاظتی و مراقبتی تحت پوشش قرار می گیرد.
  3. حفاظت از اماکن تجاری : این اماکن نیز دارای اهمیت اقتصادی است که کسبه مستقر در آن خواهان برخورداری از امنیت در آن هستند. کنترل تردد، پیشگیری از وقوع جرم با رصد توسط دوربین ها و گشت زنی مدارم از جمله اقدامات مهم برای تامین امنیت در اماکن تجاری است.
  4. حفاظت از شهرک های ویلایی و باغات : با گسترش آپارتمان نشینی و زندگی فرسایشی شهری ساخت شهرک های ویلایی برای این قشر نیز توسعه یافته است. موسسات و شرکت های حفاظتی نیز با ارائه خدمات حفاظت از شهرک های صنعتی می توانند امنیت را در این مناطق برقرار کنند.
  5. حفاظت فیزیکی و تشریفات: رویداد ها و همایش های مختلفی روزانه در سراسر کشور برگزار می شود. افراد مختلف و بعضا سرشناسی از شخصیت های سیاسی و علمی گرفته تا شخصیت های علمی در این رویداد ها شرکت می کنند. از این ایجاد امنیت و نظم در این همایش ها بسیار حائز اهمیت است.

خدمات حفاظتی و مراقبتی در بخش های دیگری مانند مانیتورینگ حفاظتی، حفاظت از ادارات و اماکن دولتی و یا به صورت نگهبان محله ارائه می شود. از این رو می توان دامنه گسترده خدمات در حوزه امنیت و نظم را برای شرکت ها و موسسات حفاظتی منظور کرد.

چگونه می توان از یک موسسه حفاظتی مراقبتی خدمات دریافت کرد؟

برای این منظور ابتدا می توان با تحقیق یکی از موسسات خوشنام و معتبر در این زمینه را پیدا کرد. ناتپ یکی از موسسات حفاظتی معتبر بوده که زیر نظر مرکز انتظام ناجا خدمات مختلف را ارائه می دهد. ارائه گستره وسیعی از خدمات در کنار تخصص و خوش نامی در پروژه های مختلف از جمله عواملی است که می توان ناتپ را یک برند موفق نامید. برای این منظور می توانید با کارشناسان مجموعه ارتباط گرفته و مشاوره لازم را دریافت کنید.