آغاز اردوی آزادکاران امید بعد از رقابتهای جهانی نروژ

آغاز اردوی آزادکاران امید بعد از رقابتهای جهانی نروژ

به گزارش خبرنگار مهر، پس از برگزاری مسابقات انتخابی درون اردویی تیم کشتی آزاد زیر ۲۳ سال در خانه کشتی شهید ابراهیم هادی نفرات برتر ۶ وزن از ۱۰ وزن اعزامی به رقابت‌های قهرمانی امیدهای جهان مشخص شدند.

بدین ترتیب احمد محمدنژاد جوان در وزن ۵۷ کیلوگرم، مجید داستان در وزن ۶۱ کیلوگرم، پیمان نعمتی در وزن ۶۵ کیلوگرم، علی اکبر فضلی در وزن ۷۰ کیلوگرم، حسین ابوذری در وزن ۷۴ کیلوگرم، علی سوادکوهی در وزن ۷۹ کیلوگرم، سجاد غلامی در وزن ۸۶ کیلوگرم، محمد مبین عظیمی در وزن ۹۲ کیلوگرم، امیرعلی آذرپیرا در وزن ۹۷ کیلوگرم و مهدی هاشمی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به عنوان فرد نخست انتخاب شدند.

طبق نظر کادر فنی در اوزانی که تعداد نفرات از ۴ مدعی بیشتر است، مسابقات به صورت تک حذفی و در اوزان ۳ نفره به صورت دوره‌ای برگزار و رده بندی این مسابقات به شرح زیر مشخص شد:

۵۷ کیلوگرم: ۱- احمد محمدنژاد جوان (خراسان رضوی) ۲- امیر پرسته (مازندران)
۶۱ کیلوگرم: ۱- مجید داستان (تهران) ۲- داریوش ولی زاده (همدان)
۶۵ کیلوگرم: ۱- پیمان نعمتی (مازندران) ۲- مهدی شیرازی (تهران)
۷۰ کیلوگرم: ۱- علی اکبر فضلی (مازندران) ۲- حسین محمدآقایی (البرز)
۷۴ کیلوگرم: ۱- حسین ابوذری (مازندران) ۲- علی خدایاری (تهران)
۷۹ کیلوگرم: ۱- علی سوادکوهی (مازندران) ۲- محمد شهبازنژاد (آذربایجان شرقی)
۸۶ کیلوگرم: ۱- سجاد غلامی (البرز) ۲- علی منصوری (مازندران)
۹۲ کیلوگرم: ۱- محمدمبین عظیمی (کردستان) ۲- حسین جلالی نژاد (لرستان)
۹۷ کیلوگرم: ۱- امیرعلی آذرپیرا (تهران) ۲- علیرضا عبدالهی (تهران)
۱۲۵ کیلوگرم: ۱- مهدی هاشمی (مازندران) ۲- سالار حبیبی (تهران)

البته کادر فنی اعلام کرد نفرات برتر اوزان ۵۷، ۶۱، ۷۰، ۷۹، ۸۶ و ۹۷ کیلوگرم در صورت برتری در مسابقات به عضویت تیم زیر ۲۳ سال در رقابت‌های جهانی صربستان در می آیند.

همچنین نفرات برتر اوزان ۶۵، ۷۴، ۹۲ و ۱۲۵ کیلوگرم نیز در روز ۱۶ مهرماه به ترتیب به مصاف حسن عبادی، محمدصادق فیروزپور، امیرحسین فیروزپور و عباس فروتن می‌روند و نفرات برتر به عضویت تیم ملی زیر ۲۳ سال برای حضور در رقابت‌های جهانی صربستان در می آیند.

بر این اساس کادر فنی این تیم که سرمربیگری آن بر عهده تقی اکبرنژاد است در نظر دارد نخستین اردوی آزادکاران امید را بعد از رقابت‌های جهانی بزرگسالان و از اواخر مهرماه برگزار کند. البته دلیل این تصمیم، برگزاری تمرینات تیم‌های ملی آزاد و فرنگی بزرگسالان و فرنگی امید در خانه کشتی و شلوغی کمپ تیم‌های ملی اعلام شده است.

تاکنون سیدمراد محمدی سرمربی پیشین تیم نوجوانان ایران به عنوان مربی ارشد تیم امید انتخاب شده که پیش بینی می‌شود تا چند روز آینده مربیان دیگری هم به جمع اعضای کادر فنی این تیم اضافه شوند.

رقابت‌های کشتی زیر ۲۳ سال (امید) قهرمانی جهان طی روزهای ۱۰ تا ۱۶ آبان ماه در شهر بلگراد کشور صربستان برگزار خواهد شد.

منبع : مهر