آغاز انعقاد قرارداد تحویل خودرو/ فروش قسطی خودرو از نیمه دوم سال

آغاز انعقاد قرارداد تحویل خودرو/ فروش قسطی خودرو از نیمه دوم سال

به گزارش خبرنگار مهر، سید رضا فاطمی امین با بیان اینکه در سامانه یکپارچه تخصیص خودروهای داخلی بیش از ۹۰۰ هزار نفر ثبت نام کردند، اظهار داشت: روز گذشته پس از اعلام نوبت دهی تحویل خودروها در طرح یکپارچه از هشت شرکت ۶ شرکت خودروساز از جمله سایپا و مدیران و کرمان موتور برای انعقاد قرارداد فراخوان داده‌اند و از امروز عملاً فرآیند انعقاد تحویل خودروها آغاز می‌شود.

وزیر صمت افزود: متقاضیان باید طبق نوبت خودشان به شرکتهای خودروساز مراجعه و قرارداد را منعقد کنند و حتی ممکن است همین هفته تحویل خودرو نیز انجام شود؛ البته باید یک فرایند اداری همچون تکمیل وجه، دریافت پلاک و… انجام شود که امیدواریم از همین هفته تحویل خودرو آغاز شود.

مرحله دوم ثبت نام خودرو از اردیبهشت

فاطمی امین تصریح کرد: شرکت ایران خودرو و بهمن نیز در همین هفته فراخوان انعقاد قرارداد را اعلام می‌کنند.

وی افزود: علاوه بر این دوره که به تمامی کسانی که ثبت نام کرده‌اند خودرو تحویل خواهیم داد برای بار دوم نیز از ۱۶ اردیبهشت ماه مرحله جدید ثبت نام آغاز می‌شود که دقیقاً مثل مرحله اول خواهد بود و بر اساس نوبت دهی خودرو تحویل می‌شود.

فاطمی امین اظهار داشت: شرکت‌های سایپا و مدیران خودرو تا سه ماه آینده تمام خودروهای ثبت نامی در دور اول طرح یکپارچه را تحویل می‌دهند و دیگر شرکت‌ها مثل کرمان موتور فرصت ۶ ماهه‌ای برای تحویل خودروهای ثبت نامی خواستار شده‌اند.

فروش قسطی خودرو از نیمه دوم سال

وی در مورد فروش قسطی خودرو، تصریح کرد: در نیمه دوم سال فروش قسطی خودرو را خواهیم داشت که امیدواریم از این طریق به نیاز بخشی از متقاضیان که آمادگی پرداخت یک باره وجه خودرو را ندارند پاسخ دهیم.

فاطمی امین گفت: از همین الان برخی از شرکتهای خودروسازی در حال هماهنگی با بانک‌ها و شرکتهای لیزینگ هستند تا در نیمه دوم سال فروش قسطی خودرو آغاز شود.

ردپای مافیا در افزایش قیمت خودرو در بازار

وی در مورد بازار خودرو نیز اظهار داشت: بازار خودرو یک بازار کاذبی شده این هم از این جهت که فضای تورمی باعث شده برخی از مردم برای حفظ ارزش پول به دنبال این باشند که یک کالایی مانند خودرو داشته باشند تا از تورم در امان بمانند که تقاضای کاذب ایجاد کرده است از آن طرف هم ما شاهد این هستیم که در هفته‌های گذشته یک عده که شاید اسمشان را بتوان مافیا گذاشت به دنبال گرفتن ماهی از آب گل آلود هستند و به افزایش قیمتها دامن می‌زنند.

وزیر صمت افزود: با افزایش عرضه‌ای که صورت گرفته و رشد تولیدی که خواهیم داشت می‌تواند بازار را آرام کند؛ علاوه بر تولید داخل، موضوع واردات هم در حال عملیاتی شدن است. سه شنبه هفته گذشته آخرین مصوبات مربوط به واردات اخذ شد و آماده ابلاغ هستیم.

فاطمی امین تاکید کرد: برای ۱۰۰ هزار خودروی وارداتی ثبت سفارش انجام شده است که امیدواریم با واردات، بازار متعادل شود.