آغاز به کار رشته «بولینگ روی چمن» در فدراسیون بولینگ و بیلیارد

آغاز به کار رشته «بولینگ روی چمن» در فدراسیون بولینگ و بیلیارد

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون بولینگ و بیلیارد، پس از طی نمودن مراحل قانونی و بنا به صلاحدید وزارت ورزش و جوانان رشته بولینگ روی چمن به سایر رشته های تحت پوشش فدراسیون افزوده شد.

رشته بولینگ روی چمن از جمله رشته های ورزشی است که در دنیا در دو بخش قهرمانی و همگانی برگزار می شود. در ماه های گذشته فدراسیون بولینگ و بیلیارد از طریق ارتباط با فدراسیون جهانی این رشته و کسب مجوزهای لازم از وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک، توانست این رشته ورزشی را تحت پوشش قرار دهد.

علی سلطانپور دبیر فدراسیون در خصوص رشته جدید بولینگ روی چمن گفت: طی ماه های گذشته درخواست عضویت رسمی خود را به فدراسیون جهانی این رشته اعلام کردیم که خوشبختانه عضویت فدراسیون بولینگ و بیلیارد جمهوری اسلامی ایران با حمایت های وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک پذیرفته شد.

وی در ادامه افزود: با توجه به ورود این رشته به بازی های پاراآسیایی هانگژو و دیگر مسابقات رسمی و بین المللی، می توانیم برنامه ریزی های مناسبی در جهت توسعه و تعمیم این رشته در سطح کشور و در بین اقشار مختلف داشته باشیم.

برگزاری دوره های آموزشی و کارگاه های دانش افزایی و معرفی رشته از جمله اقدامات و اولویت های فدراسیون برای عموم خواهد بود. در حال حاضر قوانین و آیین نامه مروبط به این رشته در مراحل پایانی بسر می برد که بتوانیم فعالیت و برنامه های این رشته را در تقویم عملیاتی سال ۱۴۰۲ پیش بینی نماییم.