آغاز ساخت ۱.۴ میلیون واحد نهضت ملی مسکن/ رشد ۴۳ درصدی ترانزیت

آغاز ساخت ۱.۴ میلیون واحد نهضت ملی مسکن/ رشد ۴۳ درصدی ترانزیت

به گزارش خبرنگار مهر، در هفته جاری وزارت راه و شهرسازی آماری از میزان ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن را ارائه داد که بر این اساس تا تیر ماه سال جاری ساخت یک میلیون و ۳۸۳ هزار و ۵۱۳ واحد آغاز شده است.

۹۵۴ هزار و ۲۳۸ واحد در مراحل مختلف پیشرفت فیزیکی قرار دارند و ۴۲۹ هزار و ۲۷۵ واحد نیز کلنگ زنی و عملیات اجرایی آنها آغاز شده است. همچنین برای یک میلیون و ۵۳۵ هزار و ۲۷۶ واحد دیگر هم زمین تأمین شده است.

متروی پرند؛ دهه فجر امسال

علیرضا جعفری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید نیز از بهره برداری از متروی پرند در سال جاری خبر داد.

وی افزود: در حال حاضر می‌توانیم به شهروندان عزیزمان در پرند که سال‌هاست منتظر این خط هستند، وعده بدهیم که به امید خدا در دهه فجر شاهد بهره‌برداری یک خط از این مسیر باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این خط مترو دو لاین است که یک لاین آن فعال می‌شود تا سرویس‌دهی و خدمات به شهروندان پرند شکل گیرد. بدون شک به تناسب افزایش تقاضا و استقبال شهروندان از این خط توسعه آن در دستور کار خواهد بود.

سازمان ملی زمین و مسکن: ۲۰۷ هزار مسکن مهر باقی مانده تکمیل می‌شود

سازمان ملی زمین و مسکن اعلام کرد: از آنجایی که تکمیل واحدهای باقی‌مانده مسکن مهر در دستور کار وزارت راه و شهرسازی است، این سازمان اقداماتی در جهت کمک به تکمیل ۲۰۷ پروژه معادل ۲۶ هزار و ۸۸۸ واحد مسکن مهر در ۱۳۷ شهر بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت انجام داد که اعتبار آن به میزان ۶۴۳.۳ میلیارد ریال از محل بند «ب» تبصره ۸ قانون بودجه کشور سال ۱۴۰۰ بود.

شرکت ساخت: در دولت سیزدهم ۲۴۸ کیلومتر شبکه ریلی طولانی‌تر شد

شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور اعلام کرد: در سال ۱۴۰۰، ریل‌گذاری ۲۴۸ کیلومتر از خطوط راه آهن کشور را در شش طرح تکمیل کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به راه آهن میانه- اردبیل به طول ۲۸ کیلومتر اشاره کرد.

همچنین ۳.۴۴ کیلومتر از راه آهن رشت- کاسپین طی این مدت از سوی شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور ریل‌گذاری شده است.

ریل‌گذاری ۱۹.۷۷ کیلومتر از راه‌آهن بستان آباد- خاوران و حدود ۵۳ کیلومتر از راه‌آهن یزد- اقلید از دیگر اقدامات شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در حوزه توسعه خطوط ریلی کشور بوده است.

این شرکت زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی ۸۹ کیلومتر از ابر پروژه راه‌آهن چابهار- زاهدان را نیز ریل‌گذاری کرده است.

سازمان راهداری: رشد ۴۳ درصدی ترانزیت جاده‌ای در بهار امسال

جواد هدایتی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: از ابتدای امسال میزان کالای ترانزیت شده از ایران به ۲.۸ میلیون تن رسید که نسبت به سه ماهه پارسال با رشد ۴۳ درصد همراه بوده است.

هدایتی گفت: یکی از برنامه‌های سازمان راهداری حضور در مجامع و مناسبات بین‌المللی است که در این صورت امکانات لجستیکی و توانمندی و زیرساختی بخش حمل و نقل کشور را معرفی کنیم و و با اتصالی که از شبکه جاده‌ای به بنادر و مرزها در کشور وجود دارد معرفی این‌ها قطعاً می‌تواند برای ایران در حوزه بین‌الملل بازاریابی وارداتی به همراه داشته باشد.

منبع : مهر