آغاز نیمه دوم ماراتن «جام» بیست و یکم/ فعلا سه تیم در کورس هستند

آغاز نیمه دوم ماراتن «جام» بیست و یکم/ فعلا سه تیم در کورس هستند

به گزارش خبرنگار مهر، نیم فصل دوم رقابتهای فوتبال لیگ برتر که باید از هفته شانزدهم شروع می شد به دلیل برگزاری دیدارهای تیم ملی فوتبال از هفته هفدهم آغاز می شود تا نیمه دوم ماراتن قهرمانی در لیگ بیست و یکم بین تیم های مدعی آغاز شود.

نیم فصل اول در شرایطی به پایان رسید که استقلال با هدایت فرهاد مجیدی بدون شکست صدر جدول را به خود اختصاص داد و با شروع نیم فصل دوم شانس اول قهرمانی در این دوره به شمار خواهد رفت. هر چند این تیم شرایط سختی برای رسیدن به عنوان قهرنانی خواهد داشت اما ثبات در نتیجه گیری و بدون شکست بدون شانس آبی ها برای رسیدن به جام بیست و یکم را افزایش داده است.

پرسپولیس دومین تیم لیگ برتر اما نسبت به رقیب آبی خود شرایط متفاوتی برای نیم فصل دوم خواهد داشت. این تیم دیدار سوپر جام فوتبال ایران را به فولاد واگذار کرد تا از نظر روحی در شرایط مطلوبی برای ادامه کار قرار نداشته باشد. از سوی دیگر مشکلات مالی و قهر و آشتی هایی که در کادر فنی این تیم صورت گرفت هم سرخپوشان را از آرامش همیشگی دور کرده است.

با این حال یحیی گل محمدی امیدوار است با جذب حداقل دو بازیکن از نفراتی که برای نیم فصل دوم مد نظر داشت شرایط تیمش بهتر از نیم فصل اول باشد و بتواند همچنان در کورس قهرمانی با استقلال پیش برود. این تیم طی روزهای گذشته تلاش کرد دو بازیکن جدید را به جمع نفراتش اضافه کند.

اما سپاهان که نیم فصل اول نوسان زیادی در نتیجه گیری داشت امیدوار است با بازگشت به روزهای خوبش همچنان یکی از مدعیان اصلی قهرمانی باشد. شاگردان نویدکیا با این که عملکرد خوبی در نیم فصل اول داشتند اما در نتیجه گیری نوسان زیادی را تجربه کردند تا از صدر جدول به رده سوم سقوط کنند. با این حال همچنان یکی از شانس های قهرمانی خواهند بود.

دیدارهای هفته هفدهم روزهای شنبه و یکشنبه برگزار خواهد شد که زردپوشان سپاهانی آغاز کننده نیم فصل دوم فوتبال ایران خواهند بود و برای کسب سه امتیاز دیدار با نفت مسجدسلیمان کار سختی پیش رو نخواهند داشت. دیدار دو تیم در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار خواهد شد و با توجه به پتانسیل فنی دو تیم و میزبانی سپاهان به نظر می رسد شاگردان نویدکیا سه امتیاز را از آن خود کنند.

در یکی دیگر از دیدارهای هفته هفدهم تیم پدیده مشهد که نیم فصل بحرانی و سختی را سپری کرد میزبان مس رفسنجان خواهد بود. این دیدار به میزبانی ورزشگاه ثامن برگزار می شود تا تیم مشهدی استارت برای جمع کردن امتیازات و فرار از سقوط به دسته اول را از همین هفته اول نیم فصل دوم بزند. البته که مس رفسنجان تیم قدرتمندی برای پدیده به شمار می رود و بعید است میزبان کار آسانی برای کسب سه امتیاز داشته باشد.

در سومین دیدار روز اول هفته هفدهم شاگردان علیرضا منصوریان در ورزشگاه تختی آبادان از تراکتور تبریز پذیرایی خواهند کرد. دیداری که برای هر دو تیم از اهمیت بالایی برخودار است و می تواند شروع یک نیم فصل امیدوار کننده باشد تا موقعیت خود را در جدول رده بندی بهتر کنند.

سایر دیدارهای هفته هفدهم روز یکشنبه برگزار خواهد شد که طی آن پرسپولیس در ورزشگاه امام رضا مشهد به مصاف نساجی مازندران خواهد رفت و استقلال هم در ورزشگاه آزادی تهران از ذوب آهن اصفهان پذیرایی خواهد کرد.

برنامه دیدارهای هفته هفدهم لیگ بیست و یکم به شرح زیر است:

شنبه ۲۳ بهمن

* سپاهان اصفهان – نفت مسجد سلیمان – ساعت ۱۵- ورزشگاه نقش جهان اصفهان
* پدیده مشهد – مس رفسنجان – ساعت ۱۵- ورزشگاه ثامن مشهد
* صنعت نفت آبادان – تراکتور تبریز – ساعت ۱۶- ورزشگاه تختی آبادان

یکشنبه ۲۴ بهمن

* گل گهر سیرجان – فجر شهیدسپاسی شیراز – ساعت ۱۵- ورزشگاه شهید سردار سلیمانی سیرجان
* پیکان تهران – هوادار تهران – ساعت ۱۵- ورزشگاه پاس قوامین تهران
* فولاد خوزستان – آلومینیوم اراک – ساعت ۱۶- ورزشگاه شهدای فولاد اهواز
* نساجی مازندران – پرسپولیس – ساعت ۱۷- ورزشگاه امام رضا مشهد
* استقلال – ذوب آهن اصفهان – ساعت ۱۹- ورزشگاه آزادی تهران

جدول رده بندی لیگ برتر تا پایان هفته شانزدهم و نیم فصل اول لیگ بیست و یکم

آغاز نیمه دوم ماراتن «جام» بیست و یکم/ فعلا سه تیم در کورس هستند

منبع : مهر