آماده سازی سند الزامات برنامه چهارم مدیریت شهری تهران

آماده سازی سند الزامات برنامه چهارم مدیریت شهری تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد آخوندی در آئین آغاز تدوین برنامه چهارم مدیریت شهری تهران ضمن قدردانی از نقش مؤثر مجموعه همکاران حوزه برنامه‌ریزی شهرداری تهران گفت: خوشبختانه شهرداری تهران به این بلوغ رسیده که هر اقدام حوزه برنامه‌ریزی را توسط کارشناسان خبره خود به سرانجام برساند و نیازی به برون سپاری ندارد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: گرچه برای برنامه چهارم مدیریت شهری تهران نیازمند مشورت اساتید و برخی مراکز خارج از شهرداری هستیم اما معتقدیم توان نگارش برنامه چهارم در مجموعه شهرداری تهران وجود دارد.

وی با تاکید بر لزوم توجه به ضرورت‌ها و اولویت‌های شهر تهران در تدوین برنامه چهارم مدیریت شهری، افزود: شاید بتوان ایده آل ها و آرزوهای یک شهر مدرن هوشمند اسلامی را در سند برنامه توسعه‌ای چهارم گنجاند اما به نظر می‌رسد برنامه باید به واقعیت نزدیک باشد و ضرورت‌ها، اولویت‌ها و امکانات شهر نیز در آن لحاظ شود.

آخوندی، توجه به امکانات و بودجه در تدوین هر سند و برنامه سالانه را ضروری دانست و افزود: برنامه چهارم مانند برخی از برنامه‌های گذشته تخیلی نباشد و به گونه‌ای تدوین شود که امکان تحقق آن نیز وجود داشته باشد.

وی از تیم تدوین برنامه اداره کل برنامه و بودجه شهرداری تهران خواست برای سرعت بخشی به نگارش برنامه، پیشگیری از دوباره کاری و تصویب به موقع، شورای شهر در تمام مسیر تدوین برنامه شهرداری را همراهی کند و نمایندگان کمیسیون‌ها به عنوان عضو ناظر در کمیته‌های برنامه حضور یابند.

آخوندی با اعلام آماده سازی سند الزامات تدوین برنامه چهارم توسط کمیته بودجه و نظارت مالی کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: در همین راستا نظرات کمیسیون‌های تخصصی شورا نیز اخذ شده و به زودی برای تصویب در دستور کار جلسات شورا قرار می‌گیرد و تقدیم شهرداری تهران خواهد شد تا برنامه چهارم مدیریت شهری بر اساس آن سند به نگارش درآید.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران، بهره‌گیری از توانمندی درون سازمانی و اعتماد به نیروی انسانی متخصص شهرداری را بسیار پسندیده توصیف و اظهار امیدواری کرد که سند برنامه چهارم مایه مباهات این دوره مدیریت شهری قرار گیرد.

آخوندی با تقدیر از اقدام وزارت کشور در خصوص تطابق برنامه با دوره مدیریت شهری گفت: اینکه هر دوره مدیریت شورا و شهرداری برنامه مختص ۴ ساله دوره خود را تدوین کند و ضمن پایبندی به اجرا، پاسخگوی آن نیز باشد عاقلانه و مثمر ثمر به نظر می‌رسد.

منبع : مهر