«آماد و پشتیبانی» را متناسب با جنگ‌های آینده طراحی کنیم

«آماد و پشتیبانی» را متناسب با جنگ‌های آینده طراحی کنیم

به گزارش خبرنگار مهر، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در نخستین همایش آماد و پشتیبانی دفاعی در گام دوم انقلاب اسلامی که در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) برگزار شد طی سخنانی گفت: مجموعه اماد و پشتیبانی نیروهای مسلح کارنامه درخشانی را در مقاطع مختلف به‌ویژه دوران دفاع مقدس داشته است و اگر در عملیات هایی مثل خیبر و بدر به موفقیت مورد هدف نرسیدیم شاید به دلیل این بود که تجهیزات و پشتیبانی که به نیروها قول داده شده بود تامین نشد.

وی افزود: جهادگران حوزه اماد و پشتیبانی نیروهای مسلح در سخت ترین شرایط ممکن و زیر آتش دشمن تجهیزات، مهمات، غذا و آب را به رزمندگان می‌رساندند، رساندن تجهیزات به خط مقدم خود نبرد دیگر بود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در گام دوم انقلاب اسلامی مشاهده می کنیم که بر اعتماد به نفس و امید به آینده تاکید فراوان شده است و با ذکر سختی های گذشته در ۴ دهه گذشته بر پیشرفت‌ها و دستاوردها اشاره و بر مدیریت جهادی، استفاده از جوانان و امید به آینده تاکید شده است.

سرلشکر باقری نیروی انسانی را از اهمیت ویژه‌ای در حوزه آماد و پشتیبانی نیروهای مسلح دانست و گفت: این نیروی انسانی است که وظیفه آماد و پشتیبانی نیروهای مسلح را برعهده دارد ، پس گزینش جوانان خلاق، کار آمد و با انگیزه و رشد دادن آنها و قدردانی از این نیروها نیازمند توجه ویژه ای است.

وی اعتماد به جوانان و سپردن مسئولیت به این جوانان را امری مهم دانست و گفت: آنچه در دفاع مقدس رخ داد بخش اعظم آن توسط جوانان رقم خورد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به تغییر جنگ ها در آینده گفت: صحنه های نبرد امروز در مقابله با تروریسم و گروه های تکفیری بسیار متفاوت از جنگ های گذاشته است که صحنه های جدیدی را پیش ما گشوده است، پس باید در حوزه اماد و پشتیبانی نیروهای مسلح امادگی را متناسب با جنگ های اینده طراحی کنیم.

سرلشکر باقری با بیان اینکه با اقتدار نیروهای مسلح موجب شده که تهدید متوجه کشور نباشد، افزود: اما ممکن است درگیر یک جنگ نا هم طراز شویم پس باید متناسب با جنگ ها و ماموریت های اینده طرح ریزی و امادگی ایجاد کنیم.

وی افزود: باید ببینیم تاب اوری سامانه اماد و پشتیبانی نیروهای مسلح در برابر اتش دشمن چگونه است و با دوری از خط اتش دشمن پشتیبانی نیرهای مسلح را انجام دهیم.

تکمیل می شود…

منبع : مهر