ابراز امیدواری وزیر ورزش به ادامه موفقیت های هندبال در مسیر جهانی

ابراز امیدواری وزیر ورزش به ادامه موفقیت های هندبال در مسیر جهانی

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال در دیدار با سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان ضمن قدردانی ویژه از حمایت‌های حداکثری شخص وزیر از هندبال ایران گفت: حمایت‌ها و پشتیبانی ویژه وزیر ورزش و جوانان نسبت به رشته هندبال سبب دلگرمی هرچه بیشتر اعضای خانواده هندبال کشور شده و این توجه جای قدردانی و تشکر فراوان دارد.

پاکدل در ادامه این نشست با ارائه گزارشی از عملکرد فدراسیون هندبال در سال ۱۴۰۰، خاطر نشان کرد: تمام تلاش ما در هندبال کشور رسیدن به موفقیت و سربلندی ایران عزیز است. در یک سال اخیر موفق به کسب سهمیه رقابت‌های قهرمانی جهان توسط تیم‌های ملی هندبال بانوان و مردان شدیم که اتفاقی کم‌نظیر در عرصه ورزش کشور به شمار می‌آید.

رئیس فدراسیون هندبال با اشاره به کسب سهمیه ارزشمند مسابقات قهرمانی جهان توسط تیم ملی مردان در رقابت‌های قهرمانی آسیا، گفت: با یک برنامه‌ریزی خوب و تدارک مناسب تیم ملی هندبال ایران راهی رقابت‌های قهرمانی آسیا شد و در نهایت سهمیه ارزشمند رقابت‌های قهرمانی جهان را کسب کرد. این یک موفقیت بزرگ است که بر توسعه هندبال ایران در سال‌های آتی تاثیر بسزایی خواهد گذاشت.

وی افزود: در فدراسیون هندبال نگاه ویژه‌ای نسبت به بانوان داریم و تمام توان خود را برای موفقیت تیم‌های ملی بانوان در رده‌های سنی مختلف معطوف کرده‌ایم‌. امروز بسیار خوشحالیم که با عنایت دکتر سجادی وزیر محترم ورزش و جوانان، دکتر صالحی‌امیری ریاست کمیته ملی المپیک و سرکار خانم دکتر کاظمی‌پور معاونت محترم توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان و سایر اعضا ستاد بازی‌های کشورهای اسلامی دیدگاه حمایتی نسبت به هندبال بانوان وجود دارد و علاوه بر تیم آقایان، شاهد حضور تیم ملی بانوان در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی هستیم.

رئیس فدراسیون هندبال با اشاره جهش هندبال بانوان در مدت زمان اخیر، گفت: کسب سهمیه مسابقات قهرمانی جهان توسط تیم ملی هندبال بانوان آن هم برای نخستین بار در تاریخ ورزش کشور نقطه عطفی در هندبال بانوان و حتی ورزش بانوان ایران بود و بواسطه این حضور دریچه‌های پیشرفت بزرگی در هندبال بانوان ایران گشوده خواهد داد. مطمئن باشید این مسیر موفقیت همچنان دنبال خواهد شد و شاهد درخشش بانوان هندبال ایران در میادین مختلف بین‌المللی خواهیم بود.

همچنین در این نشست سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان ضمن تبریک مجدد برای موفقیت‌های اخیر هندبال ایران، خاطرنشان کرد: صعود تیم‌های ملی هندبال مردان و زنان ایران به رقابت‌های قهرمانی جهان یک اتفاق مهم در عرصه رشته هندبال و البته ورزش کشور به شمار می‌رود که برای رسیدن به آن زحمات زیادی کشیده شده و این نشان‌دهنده برنامه‌ریزی خوب فدراسیون هندبال است.

وزیر ورزش و جوانان همچنین با دفاع از هندبال بانوان ایران، تصریح کرد: همواره از ورزش بانوان حمایت نموده‌ایم و در این میان نسبت به حضور تیم ملی هندبال بانوان در میادین مهم تاکید داشته‌ام. پس از کسب سهمیه مهم رقابت‌های قهرمانی جهان توسط هندبال بانوان ایران و اثبات شایستگی بانوان هندبالیست، حالا تیم ملی هندبال بانوان ایران در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی نیز حاضر خواهند بود.

سجادی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم مسیر موفقیت‌های هندبال ایران همچنان تداوم داشته باشد و شاهد رسیدن به قله‌های موفقیت و ترقی توسط مردان و زنان هندبال ایران باشیم.

منبع : مهر