ابراهیم العرادی: تغییر وزرا تابع هیچ معیار دموکراتیک نیست

ابراهیم العرادی: تغییر وزرا تابع هیچ معیار دموکراتیک نیست

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیر دفتر سیاسی ائتلاف ۱۴ فوریه بحرین تأکید کرد که تغییر کابینه در بحرین تابع هیچ معیار دموکراتیک نیست.

«ابراهیم العرادی» در گفتگو با شبکه تلویزیونی المیادین ضمن اشاره به این موضوع گفت: تعیین و تغییر وزرا در بحرین با توجه به تمایل و خواسته خاندان حاکم و میزان حمایت وزرای منصوب شده از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد.

گفتنی است که رژیم حاکم بر بحرین برای نخستین بار در بیست سال گذشته، اقدام به اصلاح کابینه کرد و ۱۷ وزیر را تغییر داد. مقامات بحرینی بر اساس بیانیه‌ای که در این خصوص صادر شد، اعلام کردند کردند که این تغییر برای تحقق بهبود اقتصادی همزمان با پایان همه‌گیری کووید -۱۹ انجام می‌شود.

این تغییرات در حالی انجام شده که وزرای کلیدی از جمله امور خارجه، کشور، دفاع و دارایی تغییر نکرده و چهار وزارتخانه جدیدی یعنی امور زیرساختی، امور حقوقی، توسعه پایدار و گردشگری ایجاد شده است. در همین حال، سخنگوی دولت بحرین در گفتگو با رویترز مدعی شد: این اصلاح کابینه که بزرگترین نمونه در تاریخ کشور است، منجر به تغییر ۱۷ وزیر از ۲۲ وزیر با معرفی وزرای جوانان از جمله چهار زن شد.

باید تأکید کرد که مخالفان بحرینی بر این باورند که این تغییرات، تلاش برای بهبود وجهه رژیم حاکم در برابر جهانیان است، چرا که حاکمان بحرین از سوی سازمان‌های بین‌المللی و حقوق بشری تحت فشار هستند و به اقداماتی متهم می‌شوند که فاقد مشروعیت قانونی و اصول بشردوستانه است و نشان از نژادپرستی منطقه‌ای و فرقه‌ای و همچنین محدودیت‌های گسترده علیه آزادی بیان و زندانیان سیاسی دارد.

منبع : مهر