اتحادیه اروپا تحریم های بیشتر برضد مسکو اعمال می کند

اتحادیه اروپا تحریم های بیشتر برضد مسکو اعمال می کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست سران اتحادیه اروپا در ورسای اعلام کرد که اتحادیه اروپا آماده است تا تحریم‌های جدیدی را برضد مسکو اعمال کند.

وی گفت: ما آماده اعمال تحریم‌های دیگر هستیم. همه گزینه‌ها روی میز است. رئیس جمهور فرانسه همچنین در ادامه و با اشاره به پیشنهاد اختصاص کمک مالی بیشتر به اوکراین، گفت: ما موافقت کردیم که از اوکراین با ارسال تجهیزات نظامی، تسلیحات و تجهیزات بشردوستانه حمایت کنیم. همچنین پیشنهاد دادیم ۵۰۰ میلیون یورو برای کمک‌های اضافی به اوکراین، اختصاص دهیم.

همچنین «اورسولا فون در لاین»، رئیس شورای اروپا نیز پس از نشست مذکور در فرانسه اعلام کرد که اتحادیه اروپا قصد دارد بسته تحریمی دیگری را برضد روسیه در رابطه با وضعیت اوکراین اعمال کند.

وی در این باره گفت: اتحاد به ما اجازه داد تا سه بسته تحریمی را برضد روسیه تصویب کنیم که تأثیر فوری و قدرتمندی داشت. ما بسته چهارم تحریم‌ها را اتخاذ خواهیم کرد که روسیه را از اقتصاد جهانی منزوی می‌کند و وادارش می‌سازد تا تاوان بیشتری را برای عملیات در اوکراین بپردازد.

فون در لاین همچنین افزود که رهبران اتحادیه اروپا با افزایش سرمایه گذاری دفاعی و تقویت هماهنگی در بخش دفاعی موافقت کرده اند.

وی گفت: عملیات روسیه به تغییرات اساسی در حوزه امنیتی در اروپا منجر شده است. برای دفاع از اروپا به نیروها و توانایی‌های دیگری نیاز داریم. سرمایه گذاری بسیار بیشتری مورد نیاز خواهد بود. در همین راستا، برخی از رهبران اروپایی پیش از این بیانیه‌ای برای افزایش هزینه‌های دفاعی داده اند. ما به یک رویکرد هماهنگ نیاز داریم که به ما امکان می‌دهد صنعت دفاعی خود را توسعه دهیم.

طبق گفته وی، رهبران اتحادیه اروپا به کمیسیون اروپا تا اواسط ماه مه میلادی دستور داده اند تا تحلیلی از کمبود سرمایه گذاری در بخش دفاعی و همچنین راه‌های غلبه بر این مشکلات آماده کند.

گفتنی است که روسیه در ۲۴ فوریه (۵ اسفند) عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه هدف این اقدام را «حفاظت از افرادی که به مدت هشت سال توسط رژیم کی یف در معرض قلدری و نسل کشی قرار گرفته اند»، نامید. همچنین این اتفاق پس از آن رخ داد که آمریکا و کشورهای غربی حاضر به ارائه تضمین‌های امنیتی به مسکو نشدند.

منبع : مهر