اختصاصی| ونزوئلا 1میلیون هکتار زمین کشاورزی در اختیار ایران قرار داد/ دلیل تأخیر در ابلاغ آیین‌نامه واردات خودرو

اختصاصی| ونزوئلا 1میلیون هکتار زمین کشاورزی در اختیار ایران قرار داد/ دلیل تأخیر در ابلاغ آیین‌نامه واردات خودرو

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محسن کوشش‌تبار معاون اقتصادی وزیر کشور در حاشیه بازدید از رو‌یداد هم‌افزایی مدیریت ایران با حضور در غرفه خبرگزاری تسنیم در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان در تحقق شعار سال مبنی بر توسعه اشتغال چه نقشی دارند، گفت: نفس برگزاری چنین نمایشگاهی قطعاً حرکت روبه‌جلویی است، از همه مهم‌تر باورپذیری ورود بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان به عرصه‌های اقتصادی است.

وی در ادامه افزود: امسال می‌بایست شرکت‌های دانش‌بنیان مورد توجه قرار می‌گرفتند که این نمایشگاه هم بر این موضوع صحه می‌گذارد. توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان از روی تبلیغات نیست بلکه این شرکت‌ها به ظهور و بروزی رسیده‌اند که حتی در فرمایشات مقام معظم رهبری هم در ابتدای سال نقش ویژه‌ای دارند، یعنی ارزش افزودۀ ایران اسلامی با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان وارد مرحلۀ جدیدی در دنیا می‌شود و آثار و نتایج آن هم در بسیاری از کشورها مانند کشورهای آمریکای جنوبی مشهود است.

وی در ادامه افزود: اگر ما امروز شاهد این هستیم که در ونزوئلا ۱میلیون (هکتار) زمین کشاورزی در اختیار ایران قرار می‌گیرد آن هم در وضعیتی که ما می‌بینیم مشکل ذخایر استراتژیک در دنیا وجود دارد، نشان‌دهندۀ این است که ایران قوی و بزرگ به سطحی از تبادلات دانشی رسیده است که کشورهای دیگر سراغ آن می‌آیند که این موضوع قطعاً نشان‌دهندۀ دانش فنی همین شرکت‌های دانش‌بنیان است که در سطح بین‌المللی هم بروز دارد.

سامان‌دهی واردات ته‌لنجی با تمرکز به‌روی تقویت ملوانها

معاون اقتصادی وزیر کشور در پاسخ به سؤالی مبنی بر آخرین وضعیت آیین‌نامه‌های ابلاغی در خصوص واردات ته‌لنجی گفت: بسیار لازم بود که آیین‌نامۀ ساماندهی ته‌لنجی‌ها و حتی کولبری‌ها تکمیل شود که این امر با محوریت ستاد مبارزه با قاچاق کالا شروع شده است، اما وزارت کشور هم نقش بسیار جدی کنار دیگر سازمانها داشته است و کار بسیار جدی در این خصوص انجام شده اما هنوز تکمیل نشده است.

وی افزود: ساماندهی این آیین‌نامه بیشتر متوجه تقویت ملوان‌ها است تا لنج و لنج‌دارها، با این رویکرد که ما بتوانیم مرزنشینان دریایی و خشکی خودمان را از نظر معیشتی تأمین کنیم، چرا که اینها صیانت‌کنندگان اصلی مرزهای کشور ما هستند و در اصل پیشران‌های توسعه همین مردم مرزنشین ما هستند، بنابراین رویکرد ما تقویت معیشت مرزنشینان به‌خصوص ملوان‌ها است، که تا کنون کلیات این آیین‌نامه به‌نوعی تعیین شده و در مرحله کار کارشناسی در سطح سران سه قوه است و نقطه‌نظراتی را رؤسای محترم سه قوه داشته‌اند که در حال تبادل نظر و جمع‌بندی کارشناسی است و به‌زودی نهایی می‌شود.

وی در خصوص آیین‌نامه واردات خودرو نیز گفت: تا جایی که بنده مطلع هستم، کار کارشناسی برای نحوۀ اجرایی شدن این طرح در دولت در حال انجام است و همکاران ما در دولت روی آن کار می‌کنند و به‌محض نهایی شدن، جزئیات طرح علنی خواهد شد. به‌نظر می‌رسد طولانی شدن ابلاغ این آیین‌نامه به‌دلیل حساسیت بالای آن است چرا که به هر حال اگر درست به این موضوع پرداخته نشود می‌تواند از فرصت به تهدید تبدیل شود.

انتهای پیام/+

منبع : تسنیم