ادای احترام به اساتید برجسته کاراته/ تجلیل ویژه از هروی

ادای احترام به اساتید برجسته کاراته/ تجلیل ویژه از هروی

به گزارش خبرنگار مهر، این مراسم با حضور جمعی از بزرگان، پیشکسوتان و مربیان سازنده و تأثیرگذار در سال ۱۴۰۰ عصر امروز یکشنبه سوم بهمن ماه همزمان با میلاد حضرت فاطمه (س) و گرامیداشت روز زن در سالن همایش‌های بین المللی هتل المپیک تهران روز یکشنبه همزمان با ولادت حضرت زهرا و روز مادر برگزار شد.

در این مراسم از زحمات مربیانی که شاگردان آنها در مسابقات انتخابی بزرگسالان (به میزبانی تهران) و رده‌های پایه (به میزبانی زنجان) سال ۱۴۰۰ مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند، تجلیل شد. تجلیل از مربیان تیم‌های ملی، کادر فنی تیم ملی بزرگسالان و تقدیر از تلاش‌های بزرگان این رشته در عرصه داوری، مربیگری و اجرایی بخش‌های دیگری از این مراسم بود. مراسمی که رئیس فدراسیون از حاضرین خواست به احترام مرحوم استاد وارسته ایستاده وی را تشویق کنند. ضمن اینکه از سید شهرام هروی سرمربی تیم ملی که در بازی‌های المپیک موفق به کسب یک مدال طلا ارزشمند شد و همچنین ذبیح الله پورشیب سرگروه تیم ملی و سجاد گنج زاده مرد المپیکی کاراته به صورت ویژه تقدیر شد.

رئیس فدراسیون کاراته در این مراسم گفت: در روزی عزیز و گرامی که میلاد حضرت فاطمه است و به یمن نام و مقام مبارک ایشان روز زن نام گرفته‌است در جمعی حاضر شده و سخن می‌گویم که سرآمد مجمع عالمیان است. و مگر سرآمد مجمع عالمیان جز مربیان و معلمان و راهبران هستند که خود سرآمدی دارند که موجب فخر عالمیان فرشتگان است.

سید حسن طباطبایی، ادامه داد: مربی کاراته تا تأثیر آموزه‌هایش را در هنرجو نبیند و دگرگونی و تغییر را در او عیان نسازد دست از تلاش برنمی‌دارد. مربی کاراته حرف را به عمل می‌رساند و بذر آموزه‌هایش را به ماندن و بالندگی عمومی و نشاندن آبیاری می‌کند. مربی کاراته از جان‌مایه می‌گذارد تا جانی را زنده کند و حیاتی دگرگون بخشد. مربی کاراته از نام، جایگاه و شهرت کناره می‌گیرد تا انسانی بپروراند. مربی کاراته خودش چیزی نمی‌خواهد، آینده او آینده مردان و زنانی است که آموزششان می‌دهد و بزرگی آنان را بزرگی خود می‌شمارد. موفقیت آنها را در گرو ایستادن آن‌ها در سکوهای قهرمانی می‌داند و حتی دنبال این نیست که بر آن سکوها یادی از او کند. مربی کاراته قدش خمیده می‌شود تا قامتی بلندا گیرد و بر سکو مقام آورد.

وی افزود: به من حق بدهید اگر در میان تمام آموزگاران گوناگون به مربیان کاراته نگاهی ازسر ستایش داشته باشم. مربی کاراته تنها یک جسم یک هنرجو را پرورش نمی‌دهد او همراه با استواری تن، استواری روش و منش نیکو می‌آموزد. مربی کاراته مرشد و راهنمایی بی‌ادعا و سخت‌کوش است که خشنودی اش را در بالا گرفتن مقام هنرجو اش می‌بیند.

ادای احترام به اساتید برجسته کاراته/ تجلیل ویژه از هروی

رئیس فدراسیون کاراته با اشاره به آنکه پیشکسوتان کاراته همچون کهکشانی پر از ستاره در کاراته است اظهار داشت: داشتن هر کدامشان را آسمان هر کشوری آرزومند است. بر ماست که از مربیان بزرگ کاراته یاد کنیم یاد استاد فرهاد وارسته پدر کاراته ایران را نیکو بداریم. استاد جمشید سلیمی، استاد محمدعلی صنعت‌کاران، استاد کاتوزیان، استاد آرین‌خو، باقر آقامیر این گنجینه زنده بشری به گواه یونسکو، استاد یوسف شیرزاد پدر کیوکوشین ایران، استاد نصرتیان، استاد اتحادی استاد شهرام معصومی، شاپور علی‌آبادی پور، بهرامی، فرخ مشفق، علیرضا احسانی پدر «شیتوریو» ایران، محمد علی زمانی و ابوالفضل حسن بیگی و….، قدردان اساتید بزرگمان باشیم اساتیدی که هر کدام خود اسوه‌ای بی‌مانند و شیوه و عمل زیستن شأن برای جوانان راهنما و مسیر است. قدردان شهرام هروی مربی یگانه مدال طلای المپیک برای کاراته ایران باشیم. از مربیان زن تجلیل کنیم چراکه قدم نهادن آن‌ها در میدان حرکت دختران و میدان تربیت دختران رزمنده ما کار بزرگ و ارزنده‌ای است. زنان مربی همگام و همدوش با مردان مربی در تمام صحنه‌ها کوشیدند و حاصلی بزرگ آفریدند. کوشش زنان مربی دختران کاراته ما را امید بخشیده‌است و آنان را در دنیا سربلند کرده‌است دخترانی که در هر صحنه منش اعتقاد و باور خویش را فراموش نکرده‌اند.

وی افزود: امیدوارم با پیاده‌سازی برنامه‌های دقیق و هدفمند و با اتخاذ روش‌هایی که برآمده از خرد و قدردانی است در تمام مراحل پیش راندن جامعه کاراته کشور مربیان را در بالاترین جایگاه ببینیم و آنان را به‌مانند دریچه‌ای رو به نور بنگریم که ناامیدی و مکدر شدنشان مساوی با تاریکی سرای آسمان است از خدا می‌خواهیم همواره وجود نورانی مربیان کاراته را برای ما حفظ کند و ما را خدمت‌گزار آنان قرار دهند و فروزندگی آنان را در این خانه همیشگی و پایدار بخواهد.

طباطبایی ادامه داد: در پایان مراسم دو نکته را می‌خواهم بگویم، نکته نخست این‌که مربیانی که در این مراسم از آن‌ها تجلیل به عمل آمد تا پایان سال ۱۴۰۱ هرگونه احکامی که از فدراسیون تهیه شود، از پرداخت آن معاف هستند و هیچ پرداختی انجام نخواهند داد. نکته دیگر این‌که یک دغدغه بزرگی برای کاراته بزرگ و مربیان کاراته کشور وجود دارد بحث بیمه می‌باشد، بیمه مربیانی که تمام وجود خود را برای خدمت کاراته گذاشته‌اند.

رئیس فدراسیون کاراته در پایان گفت: این نوید را می‌دهم که کار کارشناسی در حال انجام است تا مربیان سازنده و بر ترمان بتوانند با حمایت شرکت‌های بیمه مذاکراتی را انجام داده‌ایم و اگر به یک روش مناسبی برسیم از ابتدای سال ۱۴۰۱ بتوانیم این کار را عملیاتی کنیم و این یک نوید بسیار خوبی برای مربیان عزیز است.

منبع : مهر