اربعین تبدیل فراغ به وصال است

اربعین تبدیل فراغ به وصال است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در اولین همایش فرزندان طلبه کارکنان ارتش که صبح امروز در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد، طی سخنانی ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی، گفت: اربعین یک سیر و سلوک است و همه آنهایی که اهل غفلت نیستند، از اربعین برای شناخت بهتر خود استفاده می کنند.

وی افزود: اربعین یعنی خود را یک چله از آفت‌ها و خصلت‌های ناشایست دور کنیم، چراکه بسیاری از افراد کربلا نرفته، کربلایی شدند؛ اربعین این خاصیت را دارد که ما را حسینی کند، هرجا هستیم باید تلاش کنیم تا قلبمان حسینی باشد.

امام جمعه موقت تهران گفت: اربعین یک رمز سلوک و تبدیل فراغ به وصال است و اگر یک چله راه امام حسین (ع) را برویم به خود امام حسین (ع) می رسیم نه مرقد ایشان، پس از این فرصت ها برای رسیدن به وصال حق استفاده کنید.

حجت الاسلام صدیقی تصریح کرد: نیت پاک شجره طیبه است و در طوفان‌ها، منحرف نشده و به سمت بالا رشد می‌کند.

وی خطاب به طلاب جوان حاضر در جلسه، گفت: جوانان عزیز ،خود را شناسایی کنید و قیمت خود را بسنجید، اگر خود را یافته و سنجیدید به مرحله خود سازی می‌رسید و این سرمایه عظیم شما را از نابودی حفظ خواهد کرد.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد : اهل دانش و علم ، بینش و عمل هم در معرض خطر هستند مگر کسانی که با خدا معامله می کنند. پس دوستی، دشمنی و همه چیزمان باید برای خدا باشد زیرا که هر چیزی برای غیر خدا باشد ضایع می شود.

حجت الاسلام صدیقی غفلت را موجب سقوط دانست و گفت: اگر یک فرمانده یا روحانی سقوط کند، سقوطش مانند سقوط یک فرد عادی نیست، سقوط یک عالم و روحانی موجب سقوط یک بخش از جامعه می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اخلاق را بسیار مهم دانست و افزود: در خانه و با خانواده مهربان باشید و «بگو مگو» نکنید، زیرا با خوش اخلاقی می توانید خود را از بسیاری از بلایا دور و در دل‌ها جا کنید.

امام جمعه موقت تهران، برنامه ریزی برای استفاده از سرمایه عُمر را قابل توجه دانست و افزود: همه ما برای بهره برداری بهتر از عمری که خداوند متعال به ما عنایت کرده، برنامه داشته باشیم و با مراقبه و محاسبه بر دارایی های معنوی خود بیفزائیم. ما باید ببینیم در طول زندگیمان چند نفر را کمک کرده و چه نتیجه ای از کارهای خود اندوخته‌ایم.

حجت الاسلام صدیقی تصریح کرد: ضایع کردن عُمر و فرصت ها افسردگی و پشیمانی می آورد، پس با توکل به خدا از لحظه لحظه عمر خود برای پیشرفت و رسیدن به وصال حق استفاده کنید.

منبع : مهر