ارتقاء استاندارد خانه‌های نگهداری فرزندان تحت سرپرستی در سال آتی

ارتقاء استاندارد خانه‌های نگهداری فرزندان تحت سرپرستی در سال آتی

به گزارش خبرگزاری مهر دوره آموزشی کارشناسان مسئول امور کودکان و نوجوانان سراسر کشور با حضور «محمد نصیری» معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، «سید علی کاظمی» قائم مقام معاون راهبردی قوه قضائیه، «سعید بابایی» مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان بهزیستی کشور و جمعی از کارشناسان مسئول دفتر امور کودکان و نوجوانان سراسر کشور برگزار شد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه سیاست بهزیستی مراقبت از کودکان فاقد سرپرست مؤثر در بستر خانواده است، گفت: بهزیستی با تدوین فرآیندها درصدد تسهیل در فرآیند واگذاری سرپرستی این کودکان مطابق با ضوابط قانونی است.

وی بر ارتقا استاندارد خانه‌های نگهداری فرزندان تحت سرپرستی در سال آتی اشاره کرد و گفت: خانه‌های نگهداری فرزندان تحت سرپرستی بهزیستی کشور باید به حداکثر ۱۲ نفر در هر خانه برسد.

در ادامه، قائم مقام معاون راهبردی قوه قضائیه با بیان اینکه اقدامات حمایتی برای کودکان نیازمند همکاری قوه قضائیه و سازمان بهزیستی کشور است، گفت: تلاش حوزه قضا ایجاد هم‌افزایی برای حمایت هرچه بیشتر از کودکان فاقد سرپرست مؤثر است و بدون پیوند نظام عدالت و نظام حمایت، نمی‌توان انتظار بسیاری برای حمایت از حقوق کودکان داشت.

همچنین مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان بهزیستی کشور، تصریح کرد: ما به دنبال ایجاد زندگی با کیفیت در مراکز برای فرزندان هستیم، لذا انتقال فرزندان به خانواده‌های زیستی و جایگزین، اولویت بیشتری دارد.

بابایی، اذعان کرد: ما همان گونه که نسبت به جسم این کودکان مسئولیت داریم نسبت به روان آنان نیز مسئول هستیم؛ بنابراین باید بیشتر از گذشته نسبت به ارتقا وضعیت اجتماعی و فرهنگی این کودکان و نوجوانان گام برداریم.

در حاشیه این دوره کارگروه‌هایی برای بررسی دقیق برنامه‌های دفتر در سه گروه نظارت و توانمندسازی فرزندان در خانه‌ها، خانواده و فرزندان هدایت‌شده به زندگی مستقل برگزار شد و همچنین در این دوره «سعید مدرسی» متخصص تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان درخصوص برنامه‌ریزی ویژه در راستای تربیت رسانه‌ای کودکان و نوجوانان تحت سرپرستی بهزیستی نکاتی را بیان کردند.

منبع : مهر