ارجاع پرونده بازیکن گابنی گل‌گهر به دادگستری/ پلیس دست‌بردار نیست

ارجاع پرونده بازیکن گابنی گل‌گهر به دادگستری/ پلیس دست‌بردار نیست

به گزارش خبرنگار مهر، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال سرانجام ۲۵ آذر ماه بود که پس از کش و قوس فراوان رأی یکی از جنجالی‌ترین پرونده‌های کمیته انضباطی اعلام و دیدارهای گل گهر برابر استقلال، پیکان و سپاهان ۳ بر صفر به سود این سه تیم شد.

این رای در پی استفاده گل گهر از «اریک بوکوم بایناما» مهاجم گابنی بود؛ بازیکنی که می‌بایست طبق قوانین سازمان لیگ برای حضور در لیگ برتر ایران می‌بایست حداقل چهار بازی ملی در کارنامه اش داشته باشد. گل گهر مدعی بود اریک چهار بازی ملی دارد اما با شکایت پیکان، استقلال و سپاهان این موضوع توسط ارکان قضایی فدراسیون فوتبال پیگیری شد.

در نهایت کمیته انضباطی متوجه ایمیل‌های جعلی از سوی فدراسیون گابن شد تا دست متخلفان در این پرونده رو شود و یکی از جنجالی‌ترین آرای انضباطی تاریخ فوتبال ایران صادر شود.

ارجاع پرونده بازیکن گابنی گل گهر به دادگستری/ پلیس دست بردار نیست

هرچند کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال نتیجه سه بازی گل گهر را به سود حریفان اعلام کرد و این باشگاه مشمول جریمه مالی هم شد اما این پایان پرونده جنجالی نبوده و احتمالاً تا شناسایی کامل متخلفان و جاعلان مدارک ادامه خواهد داشت.

رضا جاودانی عضو کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در این خصوص به خبرنگار مهر، گفت: پلیس فتا با کسی شوخی ندارد. آنها ذی نفع هم نیستند. خود پلیس هم دنبال جاعل است.

جاودانی افزود: ما این پرونده را برای پیگیری به دادگستری ارجاع دادیم. قبلاً هم مواردی بوده که به دادگستری ارجاع داده باشیم اما اینقدر حساسیت زا نبوده است. به هر حال در این پرونده بحث پول و ارز مملکت هم در میان است.

منبع : مهر