اروپا ۵ میلیارد یوروی دیگر به اوکراین می‌دهد

اروپا ۵ میلیارد یوروی دیگر به اوکراین می‌دهد

به گزارش خبرگزاری مهر، وب‌سایت شورای اتحادیه اروپا اعلام کرد که امروز سه‌شنبه با قید فوریت تصمیم اختصاص ۵ میلیارد کمک مالی دیگر به اوکراین، اجرایی شد.

وزرای دارایی کشورهای اتحادیه اروپا روز ۹ سپتامبر در نشست غیررسمی شورای اقتصادی و مالی اتحادیه اروپا موسوم به اکوفین (Ecofin council) در شهر پراگ (پایتخت جمهوری چک) با تصویب بیانیه‌ای توافق کرده بودند که ۵ میلیارد یورو کمک مالی دیگر به اوکراین اختصاص دهند.

امروز سه‌شنبه پس از ۱۱ روز و پس از طی مراحل اداری و رسمی، اهدای این کمک مالی رسماً اعلام شد. این کمک مالی کلان اتحادیه اروپا قرار است در قالب وام‌های بلندمدت به اوکراین پرداخت شود.

رئیس جمهور روسیه ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ۱۴۰۰) در نطقی تلویزیونی اعلام کرد که در واکنش به درخواست جمهوری‌های دونباس در شرق اوکراین و همچنین به منظور «نازی‌زدایی و غیرنظامی‌کردن اوکراین»، فرمان آغاز «عملیات ویژه نظامی» در اوکراین را صادر می‌کند تا از مردمی که هشت سال مورد سوءاستفاده و نسل‌کشی رژیم کی‌یِف بوده‌اند، حفاظت کند و اوکراین از وجود «نئونازی‌ها» پاکسازی شود.

با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، آمریکا و کشورهای اروپایی برای توقف پیشروی ارتش روسیه و حمایت از اوکراین، ضمن اعمال تحریم‌های شدیدی علیه مسکو، برای تداوم جنگ در اوکراین، حجم گسترده‌ای از تسلیحات نظامی در اختیار ارتش اوکراین قرار دادند که این روند همچنان ادامه دارد.

منبع : مهر