اریکسن: حداکثر یک سال دیگر زنده‌ام!

اریکسن: حداکثر یک سال دیگر زنده‌ام!

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اسون گوران اریکسن، سرمربی سوئدی پیشین تیم ملی انگلیس و باشگاه لاتزیو، در گفت‌و‌گو با رادیو P1 سوئد اعتراف کرد که ابتلایش به بیماری سرطان باعث شده که پزشکان به زنده ماندن او برای مدتی طولانی امید نداشته باشند.

اریکسن ۷۵ ساله که اولین سرمربی خارجی تاریخ تیم ملی انگلیس است و این تیم را به مرحله یک چهارم نهایی جام‌های جهانی 2002 و 2006 و یورو 2004 رساند، گفت:  تا جایی که بتوانم مقاومت می‌گنم اما من درگیری یک بیماری بسیار جدی هستم که در بهترین حالت یک سال زنده خواهم بود و در بدترین حالت، بسیار کمتر. گفتن زمان دقیق آن غیرممکن است پس بهتر است راجع به آن فکر نکنم.

اریکسن که ۴۲ سال از عمرش را صرف مربیگری کرد، تقریباً یک سال قبل از ابتلایش به سرطان مطلع شد و به همین دلیل هم در آن زمان از سمت خود به عنوان مدیرورزشی باشگاه کارلستاد سوئد کناره‌گیری کرد.

 

او در این خصوص هم گفت: زندگی من کاملاً عادی سپری می‌شود. در بیمارستان بستری نیستم و فقط هر از گاهی برای معاینه به آنجا می‌روم. در خانه خودم زندگی می‌کنم و اوقاتم را در کنار دوستانم می‌گذرانم. تمام تلاشم را می‌کنم که بیشتر در کنار آنها بمانم که البته نسبت به یک سال گذشته، الان زمان کمتری دارم اما زندگی‌ام در شرایطی کاملاً عادی سپری می‌شود. وقتی متوجه می‌شوید که وضعیت‌‌تان اینگونه است، قدر هر روز عمرتان را می‌دانید و هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شوید و حالتان خوب است، خوشحالید و من هم الان دقیقاً همین وضعیت را دارم. من فکر می‌کردم که حالم کاملاً خوب است اما ناگهان دچار سکته‌ای خفیف شدم و افتادم. فرزندانم مرا به بیمارستان بردند و بعد از یک روز معاینه پزشکان گفتند که من نه یک بار بلکه 5 بار سکته‌ خفیف داشته‌ اما مشکلی نیست و صد درصد بهبودی‌ام را به دست خواهم آورد. با این حال آنها خبر بدتری دادند و گفتند که من دچار سرطانی شده‌ام که امکان عمل جراحی برای مداوای آن هم وجود ندارد. آنها گفتند که سعی خواهند کرد که با استفاده از دارو، تا جای ممکن مرا زنده نگه دارند. تشخیص آنها اینگونه بوده که من متأسفانه نمی‌توانم تحت عمل قرار بگیرم.

اریکسن مربیگری را سال ۱۹۷۷ با تیم دگرفورس سوئد آغاز کرد و پس از آن هدایت دیگر تیم باشگاهی کشور، گوتنبرگ را برعهده گرفت و با آن قهرمان لیگ سوئد، جام حذفی و جام یوفا شد. او سپس به خارج از کشور سفر کرد و سرمربیگری تیم‌‌های مانند بنفیکای پرتغال، رم، فیورنتینا، سامپدوریا و لاتزیوی ایتالیا را برعهده گرفت و پس از آن هم سرمربی تیم ملی انگلیس شد.

انتهای پیام/