از انهدام باند جاعلان سند تا کشف ۳۰ فقره موبایل قاپی

از انهدام باند جاعلان سند تا کشف ۳۰ فقره موبایل قاپی

به گزارش خبرنگار مهر، شهر ۱۵ میلیون نفری تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

از این پس در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

انهدام باند جاعلان سند

سرهنگ کارآگاه علی عزیزخانی گفت: نهم مهرماه متصدی مشاور املاکی به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران مراجعه و اظهار داشت، شخصی با اسم مستعار «امید» که مدعی مالک مشاعی یک پلاک ثبتی بود، با ارائه سند جعلی، پلاک ثبتی متعلق به شخص دیگری را در بنگاهش به سایر افراد فروخته است. در بررسی‌های پلیسی مخفیگاه متهم در شهرستان ملارد شناسایی و پس از هماهنگی‌های قضائی متهم اصلی پرونده به همراه همدستش طی یک عملیات ضربتی دستگیر شد.

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی اظهار کرد: در تحقیقات پلیسی به دست آمد که متهمان دستگیر شده، ۲ تن از اعضای باند جاعلان اتسان البرز هستند که به تازگی شناسایی شده اند، و چندی پیش تعدادی از این اعضا باند توسط پلیس البرز دستگیر شده اند.

این مقام انتظامی در پایان گفت: با تحت نظر بودن متهمان، اقدامات تکمیلی و تحقیقات تخصصی جهت دستگیری سایر همدستان متهمان کماکان در دستور کار کارآگاهان پایگاه هشتم این پلیس قرار دارد.

از انهدام باند جاعلان سند تا کشف ۳۰ فقره موبایل قاپی

دستگیری باند سارقان موتورسیکلت غرب تهران

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای در تشریح این خبر گفت: عوامل عملیات کلانتری ۲۰۹ پایانه غرب در حال گشت زنی در قسمت پایانه به ۲ مرد که در حال بار زدن ۲ دستگاه موتورسیکلت در قسمت بار اتوبوس بوده مشکوک می‌شوند. عوامل عملیات کلانتری بلافاصله جهت بررسی بیشتر وارد عمل می‌شوند و ولی این مردان به محض مشاهده مأموران از محل متواری شده و مأموران در یک عملیات پلیسی هر ۲ متهم را دستگیر می‌کنند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: در بررسی اولیه با استعلام وضعیت موتورسیکلت‌ها، مشخص شد هر ۲ دستگاه موتورسیکلت سرقتی بوده و سابقه ثبت سرقت دارند. با انتقال متهمان به کلانتری هر ۲ متهم به سرقت موتورسیکلت با همدستی دو نفر دیگر در شهر تهران معترف و اظهار داشتند با استفاده اتوبوس‌های مسافربری به استان‌های غربی کشور انتقال دهند.

سرهنگ موقوفه‌ای با بیان اینکه اعضای دیگر این باند نیز در عملیات‌های دیگری دستگیر شدند، اضافه کرد: پرونده متهمان جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

توقیف کامیون با ۶۷ کیلو تریاک

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند در تشریح جزئیات این خبر گفت: در راستای مبارزه قاطع و همه جانبه علیه قاچاقچیان و سوداگران مرگ، مأموران معاونت عملیات ویژه این پلیس با اقدامات گسترده اطلاعاتی دریافتند یکی از قاچاقچیان حرفه ای مواد مخدر با تهیه محموله‌های سنگین مواد مخدر در پوشش بار تجاری به تهران انتقال می‌دهد، که به جهت حساسیت و اهمیت موضوع مراتب به صورت ویژه در دستور کار مأموران این پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: در این راستا مأموران با انجام تحقیقات گسترده پلیسی متوجه شدند متهم به تازگی با مراجعه به مرزهای شرقی کشور مقادیر قابل توجه‌ای مواد افیونی را از قاچاقچیان خریداری و قصد دارد با استفاده از یک دستگاه کامیون به تهران انتقال دهد. رصد لحظه به لحظه فعالیت متهم ادامه یافت تا اینکه با اقدامات اطلاعاتی و فنی مشخص شد خودرو مذکور از یکی از شهرهای شرقی کشور ب به مقصد تهران در حرکت است.

حسنوند اضافه کرد: پس از هماهنگی‌های قضائی تیم‌های مختلفی به محورهای مواصلاتی منتهی به تهران اعزام و پس از ساعت‌ها کنترل خودروهای عبوری در نهایت خودرو مذکور در آزادراه تهران- ساوه مشاهده و پس از مراقبت‌های ویژه پلیسی این خودرو در بزرگراه متوقف شد. با دستگیری راننده خودرو در بیشتر از داخل خودرو ۶۷ کیلو و ۶۳۳ گرم تریاک که به طرز بسیار ماهرانه ای در میان بار جاسازی شده بود، کشف شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران در پایان خاطرنشان کرد: متهم پس از دستگیری به مقر پلیس منتقل و پس از انجام تحقیقات تکمیلی جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا ارجاع شد.

از انهدام باند جاعلان سند تا کشف ۳۰ فقره موبایل قاپی

کشف ۳۰ فقره موبایل قاپی

در آخرین خبر این بسته خبری، سرهنگ کارآگاه سیدعلی شریفی بیان داشت: یازدهم شهریور ماه پرونده‌ای از کلانتری ۱۶۹ مشیریه با موضوع دستگیری فردی بنام سیروس به اتهام سرقت گوشی تلفن همراه با شیوه و شگرد قاپیدن، به پلیس آگاهی ارجاع شد. شاکی عنوان کرد که در یازدهم شهریورماه در خیابان در حال مکالمه با گوشی تلفن همراه خود بوده که یک آن متوجه می‌شود یک دستگاه موتور سیکلت طرح هوندا با دو نفر سرنشین به وی نزدیک و یکی از آنها پس از پیاده شدن اقدام به قاپیدن گوشی کرده و پس از سرقت قصد سوار شدن جهت فرار را داشته لیکن به زمین برخورد و موفق به فرار نمی‌شود و همدستش از محل متواری می‌شود. با حضور مأمورین ۱۱۰ کلانتری متهم دستگیر و پرونده پس از تکمیل و سیر مراحل قضائی جهت بررسی تخصصی به پایگاه واصل می‌شود.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در تحقیقات مقدماتی متهم ضمن انکار بزه انتسابی عنوان کرد همدستی نداشته و راکب موتورسیکلت را نمی‌شناسد لیکن با بررسی سرقت‌های مشابه و با دعوت از تعدادی از افرادی که با این شیوه و در همان محدوده از آنان سرقت شده و دارای پرونده وقوع سرقت بوده، در مواجهه حضوری نامبرده را شناسایی و به عنوان سارق اموال خود معرفی کردند که با وجود دلایل و مستندات موجود چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشته و به سرقت از شاکی و سرقت‌های متعدد دیگر با همدستی یکی از دوستان خود بنام علی، ۲۰ ساله اعتراف نمود.

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی ابراز داشت: با اعتراف صریح سیروس به بزه انتسابی و معرفی همدست خود کارآگاهان علی را که از مجرمین سابقه دار بود تحت تعقیب قرار داده و در یک عملیات پلیسی در محله اتابک غافلگیر دستگیر و در بازرسی صورت گرفته یک دستگاه گوشی مسروقه و موتور سیکلت طرح هوندا مورد استفاده در سرقت کشف و ضبط گردید.

سرهنگ کارآگاه موسوی فر افزود: علی ضمن اقرار به سرقت‌های متعدد اظهار داشت اموال را بلافاصله پس از سرقت در خیابان‌های اطراف چهارراه مولوی به افراد عبوری بفروش رسانده و قادر به معرفی مالخر نیستند. در ادامه با دعوت از افرادی که به همین شیوه از آنان سرقت شده و در رویارویی با متهمین تعداد ۳۰ نفر آنها را شناسایی کردند.

منبع : مهر