از توقیف تجهیزات پزشکی قاچاق تا جمع آوری ۱۲۷ معتاد متجاهر

از توقیف تجهیزات پزشکی قاچاق تا جمع آوری ۱۲۷ معتاد متجاهر

به گزارش خبرنگار مهر، کلانشهر تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

توقیف تجهیزات پزشکی قاچاق

سرهنگ کیانوش نظری اظهار داشت: مأموران گشت انتظامی عملیات کلانتری، حین گشت زنی در محدوده خیابان گاندی و کنترل تردد خودروهای عبوری به یک دستگاه خودروی نیسان حامل تعداد فراوان کارتن مشکوک شدند و دستور توقیف خودرو را اعلام کردند.

وی عنوان کرد: مأموران در بازرسی از این خودرو ۲۰ هزار و ۱۹۳ انواع کیت جراحی و ایمپلنت دندانپزشکی خارجی قاچاق، فاقد مدارک گمرکی و بارنامه کشف کردند.

رئیس کلانتری گاندی در ادامه با بیان اینکه راننده خودرو دستگیر شد و در تحقیقات اولیه به جرم ارتکابی مبنی بر تهیه و حمل کالای قاچاق اعتراف کرد افزود: کارشناسان ارزش محموله کشف شده را ۲۰ میلیارد ریال برآورد کرده اند.

سرهنگ نظری ابراز داشت: متهم به همراه اموال کشف شده برای تحقیقات تکمیلی و سیر مراحل قانونی در اختیار پلیس امنیت اقتصادی تهران قرار گرفت.

اجرای طرح جمع آوری معتادین متجاهر

سرهنگ محمد قاسم طرهانی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پاسخ به در خواست‌های مردمی و اعتراض به تردد معتادان متجاهر در سطح شهر تهران بزرگ اجرای طرح جمع آوری معتادین متجاهر در روز گذشته اجرا شد.

وی با بیان اینکه اینکه در این عملیات ۱۲۷ معتاد متجاهر جمع اوری شد، تاکید کرد: این طرح‌ها بصورت مداوم در سطح شهر تهران بزرگ اجرا خواهد شد.

وی افزود: علاوه بر جمع آوری معتادان متجاهر یک خرده فروش مواد مخدر نیز دستگیر و در بررسی‌های بیشتر از وی ۶۰۰ گرم مواد مخدر کشف شد.

جانشین پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: این افراد پس از تشکیل پرونده به مراکز بازپروری و مراجع قضائی معرفی خواهند شد.

سرهنگ طرهانی با اشاره به اینکه شهروندان در صورت روبرو شدن با همچنین مواردی سریعاً با ۱۱۰ تماس برقرار کنند در پایان خاطر نشان کرد: پلیس با اجرای طرح‌های جمع آوری معتادان متجاهر به بهبود سلامت جسمی و روانی این افراد کمک خواهد کرد.

از توقیف تجهیزات پزشکی قاچاق تا جمع آوری ۱۲۷ معتاد متجاهر

توقیف ۲ دستگاه تریلی با ۴۰ میلیارد ریال کالای قاچاق

سرهنگ هدایت بهرامی در تشریح این جزئیات خبر گفت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان ری هنگام گشت زنی هدفمند در محدوده کهریزک به ۲ دستگاه تریلی مشکوک شدند.

وی اظهار داشت: مأموران انتظامی در بازرسی از این ۲ خودرو یک میلیون و ۲۱۰ هزار عدد بادکنک، ۷ هزار و ۴۴۰ کاسه استیل، ۳۶۰ عدد لگن و آبکش و ۷ هزار و ۶۶۸ عدد لیوان، ۴۱۰ کیلو سس خوراکی و ۵ هزار و ۷۶۰ عدد صابون قاچاق خارج از چرخه قانونی توزیع و مجوزهای قانونی کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران با تاکید به برخورد قاطعانه نیروی انتظامی با قاچاق کالا و سرمایه‌های ملی خاطر نشان کرد: خودروها توقیف و افراد متخلف با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ بهرامی افزود: کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را ۴۰ میلیارد ریال برآورد کرده اند و کلیه این اموال تحویل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی شهر تهران شد.

این مقام انتظامی در پایان از شهروندان خواست کلیه موارد مشکوک به قاچاق کالا و ارز ر به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع رسانی کنند.

سارق و مالخر لوازم خودرو دستگیر شدند

سرهنگ کیومرث حسنوند در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: عملیات کلانتری سنایی در حال گشت زنی در محله سنایی به سارق سابقه دار با یک دستگاه خودرو سواری پراید سفید رنگ که در حال تردد بوده و با روئیت مأموران تغییر مسیر داد مشکوک می‌شوند.

وی با بیان اینکه مأموران برای بررسی موضوع به متهم مراجعه که با روئیت مأموران با سرعت متواری می‌شود افزود: در یک تعقیب و گریز با توجه به ترافیک خیابان متهم قبل از هرگونه اقدام و فرار به صورت پیاده با هوشیاری مأموران زمین گیر و دستگیر می‌شود و در بررسی اولیه از داخل خودروی متهم تعداد ۲ دستگاه ضبط و باند خودرو کشف شد.

سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: متهم ۴۵ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و سرقت لوازم خودرو در محله سنایی معترف و اظهار داشته قصد فروش اموال به مالخر را داشته که توسط مأموران دستگیر شده است که با شناسایی هویت و مخفیگاه مالخر با اخذ مجوز قضائی به مخفیگاه مالخر اموال مسروقه مراجعه و در یک عملیات غافلگیرانه وی نیز دستگیر و در بررسی از این محل تعداد زیادی اموال سرقتی خودرو اعم از رینگ و لاستیک و ضبط و باند کشف شد

سرهنگ حسنوند در پایان با اشاره به اینکه تعدادی از مال باختگان شناسایی شدند خاطر نشان کرد: تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهمان ادامه دارد.

منبع : مهر