از دستگیری اراذل و اوباش قمه به دست تا بازداشت موبایل قاپ مولوی

از دستگیری اراذل و اوباش قمه به دست تا بازداشت موبایل قاپ مولوی

به گزارش خبرنگار مهر، شهر ۱۵ میلیون نفری تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

از این پس در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

بازداشت شرور فراری

سرهنگ غلامرضا زراعتکار در تشریح جزئیات این خبر گفت: در اوایل هفته گذشته خبری در خصوص ضرب و جرح شهروندان توسط یکی از اراذل و اوباش سابقه دار محله مختاری دریافت کردیم.

وی افزود: مأموران پلیس بلافاصله دست به کار شده و به محل مورد نظر اعزام که مشخص شد این شهروند که گویا با فرد شرور اختلافات مالی داشته توسط وی با قمه و تبر مجروح و به بیمارستان منتقل می‌شود.

زارعتکار تصریح کرد: این فرد که از ترس پلیس خود را مخفی کرده بود با انجام اقدامات فنی و پلیسی و تلاش‌های شبانه روزی مخفیگاه وی در حوالی خیابان مختاری شناسایی و در صبح روز هجدهم دی ماه در حوالی خیابان مختاری شناسایی و دستگیر شد.

رئیس پایگاه هشتم پلیس امنیت عمومی پایتخت در پایان با بیان اینکه متهم با اعتراف به بزه انتسابی برای سیر مراحل قضائی به دادسرا معرفی شد، خاطر نشان کرد: امنیت و آرامش شهروندان یکی از اولویت‌های مهم پلیس بوده و از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده اینگونه موارد سریع موضوع را با پلیس در میان بگذارند.

دستگیری سارق زن جیب بر ایستگاه‌های اتوبوس بی آرتی

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای بیان داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت تلفن همراه از مسافران خانم در ایستگاه اتوبوس‌های بی آرتی خیابان سنایی موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار عملیات کلانتری ۱۰۵ سنایی قرار گرفت.

وی افزود: در رصدهای اطلاعاتی مشخص شد زن جوانی با زیر نظر قرار دادن شهروندان در ایستگاه بی آرتی و سوار شدن به اتوبوس‌های مسافربری با استفاده از ازدحام جمعیت در موقع سوارشدن به اتوبوس‌های بی آرتی ها اقدام به سرقت تلفن همراه شهروندان می‌کنند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: عملیات کلانتری با وجود اطلاعات به دست آمده به صورت نامحسوس در ایستگاه‌های بی آرتی سطح حوزه اقدام به گشت زنی نامحسوس نموده که در یکی از ایستگاه‌ها سارق را به محض ارتکاب سرقت دستگیر می‌کنند.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت در ادامه بیان داشتند: سارق دستگیر شده از مجرمان سابقه بوده و تعداد ۱۴ دستگاه تلفن همراه از وی کشف شد.

سرهنگ موقوفه‌ای با بیان اینکه مال باختگان اموال سرقتی شناسایی شده‌اند، در پایان خاطرنشان کرد: متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

دستگیری اراذل و اوباش قمه به دست

سرهنگ صادق قره باقری در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی کسب خبری مبنی بر وقوع یک درگیری در یک آرایشگاه مردانه در حوالی منطقه ۲۲ موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: مأموران با انجام اقدامات فنی و پلیسی مشخص شد این فرد که از اراذل و اوباش سطح دار پایتخت بوده و در چندین فقره نزاع دسته جمعی مشارکت داشته طی یک اختلاف حساب شخصی اقدام به تخریب شیشه‌های آرایشگاه کرده و به همراه همدستانش از محل متواری شده‌اند.

قره باقری با اشاره به شناسایی مخفیگاه متهم تصریح کرد: مأموران پایگاه دوم پلیس امنیت عمومی پایتخت ضمن انجام هماهنگی‌های قضائی عصر روز هفدهم دی ماه به آدرس اعلامی در حوالی اسلامشهر اعزام و موفق شدند در یک اقدام ضربتی متهم را دستگیر کنند.

رئیس پایگاه دوم پلیس امنیت عمومی پایتخت در پایان با اشاره به اینکه متهم با اعتراف به بزه انتسابی جهت سیر مراحل قضائی به دادسرا معرفی خاطر نشان کرد: تلاش برای دستگیری سایر همدستان وی همچنان در دستور کار پلیس قرار دارد.

بازداشت موبایل قاپ های مولوی

سرهنگ ایرج ارسلانی اظهار داشت: در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی مأموران کلانتری در حال گشت زنی بودند که ۲ موتورسوار مشکوک و برای بررسی موضوع دستور توقف موتورسیکلت را دادند.

وی افزود: موتورسواران پس از مشاهده مأموران کلانتری ۱۱۶ مولوی بلافاصله متواری شدند که پس از تعقیب و گریز طولانی و شلیک چند تیر هوایی، موتورسیکلت متهمان متوقف و هر ۲ موتورسوار بازداشت شدند و برای تحقیقات ابتدایی به کلانتری انتقال یافتند.

رئیس کلانتری ۱۱۶ مولوی با بیان اینکه در بررسی‌های بیشتر از متهمان یک دستگاه تلفن همراه سرقتی کشف شد، تصریح کرد: متهمان به سرقت تلفن همراه قبل از دستگیری معترف شدند

این مقام پلیسی در پایان خاطرنشان کرد: پرونده متهمان برای اخذ دستور قضائی به مرجع قضائی ارسال و تحقیقات پلیسی برای کشف جزئیات پرونده ادامه دارد.

دستگیری سارق موتورسیکلت با موتور سرقتی

سرهنگ عباس رضائیان در آخرین خبر این بسته خبری گفت: با توجه به افزایش وقوع سرقت موتورسیکلت در سطح حوزه موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیم عملیات کلانتری ۱۵۷ مسعودیه قرار گرفت.

این مقام پلیسی افزود: عملیات کلانتری با بازبینی دوربین‌های محل سرقت و رصدهای اطلاعاتی متهم را شناسایی و با اطلاعات به دست آمده مخفیگاه فرد مورد نظر را شناسایی و برای دستگیری سارق وارد عمل شدند.

رئیس کلانتری ۱۵۷ مسعودیه تصریح کرد: پس از هماهنگی‌های قضائی متهم در مخفیگاهش دستگیر و در بررسی‌های بیشتر یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی از مخفیگاه سارق کشف کردند.

وی با بیان اینکه متهم دارای سوابق متعدد سرقت می‌باشد افزود: متهم پس از انتقال به کلانتری به سرقت موتورسیکلت با همکاری همدستش معترف و اظهار کرد که پس از سرقت موتورسیکلت از محله مشیریه، قصد فروش آن را داشته که توسط مأموران دستگیر شده است.

سرهنگ رضائیان در پایان با اشاره به اینکه دستگیری متهم فراری در دستورکار مأموران می‌باشد، خاطرنشان کرد: کشف سایر جرایم احتمالی متهمان کماکان ادامه دارد.

منبع : مهر