از دستگیری اوباش مسلح تا کشف بیش ۹ هزار بسته انواع مواد محترقه

از دستگیری اوباش مسلح تا کشف بیش ۹ هزار بسته انواع مواد محترقه

به گزارش خبرنگار مهر، شهر ۱۵ میلیون نفری تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

از این پس در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

کلاهبرداری میلیاردی در پوشش واردات کالا

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای در این خصوص اظهار داشت: در پی ارجاع پرونده‌ای به قرارگاه جلب پلیس پیشگیری تهران بزرگ مبنی بر بازداشت یک زن کلاهبردار، شناسایی مخفیگاه متهم و بررسی موضوع در دستور کار مأموران این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که متهم در سال ۱۳۹۸ تحت پوشش شرکت صادرات و واردات کالای ساختمانی اقدام به تأسیس شرکت خصوصی در شهر تهران کرده و ضمن تنظیم قرارداد با متقاضیان مبلغ اولیه از طرف قرارداد دریافت کرده است و زمانی که مال باختگان برای تحویل کالا به شرکت مراجعه می‌کنند با تخلیه بودن محل شرکت مواجه شده اند.

این مقام پلیسی ادامه داد: مأموران انتظامی این پلیس با تحقیقات دقیق‌تر موفق به شناسایی مخفیگاه وی در محدوده غرب تهران شدند و به دست آوردند متهم به دفعات مختلف مخفیگاه خود را تغییر و با اجاره کردن آپارتمان مبله یک شبه محل را ترک می‌کند.

سرهنگ موقوفه‌ای به دستگیری متهم در یک عملیات پیچیده قبل از تحویل محل اجاره به موجر خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کلاهبرداری انجام شده را ۲۵۰ میلیارد ریال محاسبه کرده اند.

سرهنگ موقوفه‌ای در پایان خاطرنشان کرد: متهم برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

اوباش مسلح در دام پلیس

سرهنگ پیام کاویانی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در رصدهای اطلاعاتی، مأموران پایگاه ششم پلیس امنیت عمومی تهران به دست آوردند مرد جوانی ساکن محله نیروی هوایی به تازگی با تهیه سلاح جنگی و همکاری همدستش به دفعات مختلف قدرت نمایی کرده و نظم عمومی را برهم زده است.

وی به شناسایی هویت و مخفیگاه این افراد اشاره کرد و افزود: مخفیگاه متهمان در محدوده فلکه اول نیروهوایی شناسایی و پس از هماهنگی‌های قضائی، این افراد شرور و مسلح در یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی دستگیر و برای ادامه تحقیقات به پایگاه ششم پلیس امنیت عمومی منتقل شدند.

وی در ادامه با بیان اینکه در این عملیات یک قبضه سلاح جنگی با ۶ فشنگ و یک قبضه سرد از مخفیگاه متهمان کشف شد، تصریح کرد: هر ۲ متهم پس از تکمیل تحقیقات مقدماتی برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

رئیس پلیس امنیت عمومی تهران در پایان با اشاره به اینکه این افراد شرور در کمترین زمان توسط پلیس دستگیر و در برابر حافظان امنیت به زانو درآمدند گفت: به تمام مخلان نظم و امنیت عمومی هشدار می‌دهیم که هرچه زودتر از انجام اعمال شرارت آمیز خود دست بردارند؛ در غیر این صورت با برخورد سخت پلیس و دستگاه قضائی مواجه خواهند شد.

کشف بیش ۹ هزار بسته انواع مواد محترقه در تهران

سرهنگ یزدان سلیمان آبادی در تشریح این خبر بیان داشت: در پی کسب خبری مبنی بر تولید و نگهداری مواد محترقه در یکی از محله‌های جنوب غرب تهران، شناسایی و کشف آن در دستور کار مأموران پایگاه دهم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ قرار گرفت.

وی افزود: مأموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تلاش‌های شبانه روزی این ۲ کارگاه را در حوالی محله فلاح شناسایی و با اخذ دستور قضائی در صبح روز دهم بهمن ماه در ۲ عملیات جداگانه به محل‌های مورد نظر اعزام که در بازرسی از این کار گاه‌ها تعداد ۹ هزار بسته انواع مواد محترقه کشف شد.

سلیمان آبادی با اشاره به برخورد قاطع پلیس با سودجویان و توزیع کنندگان مواد محترقه اذعان داشت: در همین رابطه دو نفر دستگیر و کار گاه‌های مورد نظر نیز برابر دستور قضائی پلمب شدند.

رئیس پایگاه دهم پلیس امنیت عمومی پایتخت در پایان با بیان اینکه کارشناسان ارزش کالاهای کشف شده ۵ میلیارد ریال براورد کرده اند از مردم خواست تا در صورت مشاهده اینگونه موارد سریعاً از طریق سامانه ۱۱۰ با پلیس درمیان بگذارند.

باطری دزدها تهران در ملارد دستگیر شدند

سرهنگ محمد قاسم طرهانی در این خصوص اظهار داشت: در پی افزایش سرقت باطری خودروهای سواری در محله ونک تیمی از مأموران عملیات کلانتری ونک بررسی موضوع را بر عهده گرفتند و به دست آوردند که راننده و ۲ سرنشین یک دستگاه خودروی سواری با پرسه زنی‌های شبانه، خودروها را شناسایی و باطری آن‌ها را سرقت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در شاخه دیگری از بررسی‌های پلیسی هویت و مخفیگاه متهمان در شهرستان ملارد شناسایی شد افزود: در تحقیقات پلیسی به دست آمد متهمان از یک زن برای مخفی ماندن اعمال مجرمانه شأن استفاده می‌کنند.

جانشین پلیس پیشگیری تهران افزود: پس از هماهنگی‌های قضائی هر ۳ متهم در مخفیگاهشان دستگیر و در بررسی‌های بیشتر از این مکان ۵ عدد باطری سرقتی کشف و به همراه متهمان به کلانتری ونک انتقال یافت.

این مقام پلیسی ادامه داد: سارقان در کلانتری به ۱۰۲ فقره سرقت باطری با همکاری یکدیگر اعتراف کردند و تا کنون ۲۰ تن از مال باختگان شناسایی شده اند.

سرهنگ طرهانی با بیان اینکه شناسایی مالخران اموال مسروقه در دستور کار قرار دارد، در پایان خاطرنشان کرد: متهمان سابقه دار بوده و کشف جزئیات پرونده در این خصوص ادامه دارد.

منبع : مهر