از دستگیری دزدان کابل‌های مخابراتی و برق تا کشف سلاح های جنگی

از دستگیری دزدان کابل‌های مخابراتی و برق تا کشف سلاح های جنگی

به گزارش خبرنگار مهر، کلان‌شهر تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

کشف یک قبضه سلاح جنگی در جنوب تهران

سرهنگ سعید راستی در تشریح جزئیات این خبر، اظهار داشت: در پی خبر دریافتی مبنی بر حمل و نگهداری سلاح غیر مجاز توسط فردی در جنوب تهران رسیدگی با توجه به حساسیت موضوع در دستور کار مأموران مرکز عملیات پلیس اطلاعات تهران قرار گرفت.

وی افزود: با تلاش مأموران پلیس و اقدامات فنی و اطلاعاتی صورت گرفته، محل و مخفی گاه متهم در حوالی خانی آباد شناسایی و پس از هماهنگی قضائی، فرد مورد نظر در یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی دستگیر و از وی یک قبضه سلاح کلت کمری جنگی و مقادیری فشنگ و مهمات مربوط کشف شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: پس از انتقال متهم و انجام بازجویی‌های مقدماتی، مشخص شد که متهم سلاح جنگی را از طریق آشنایی با فرد دیگری در فضای مجازی خریداری تا با قیمت بالاتری آن را به فروش برساند.

راستی در ادامه با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد، گفت: تلاش برای دستگیری سایر مرتبطان این پرونده در دستور کار پلیس ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز عملیات پلیس اطلاعات تهران بزرگ در پایان، خاطر نشان کرد: پلیس با همکاری دستگاه قضائی اجازه قدرت نمایی و یا تبلیغ و فروش سلاح و مهمات جنگی غیر مجاز را به مجرمین نخواهد داد و از شهروندان خواست تا در این راه همیار انها بوده و گزارش‌های امنیتی و انتظامی خود را در راستای برخورد قاطع با مخلان نظم و امنیت عمومی از طریق سامانه ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند، تا در کمترین زمان ممکن به آن رسیدگی و اقدام کنند.

انهدام باند سارقان کابل‌های مخابراتی و برق

سرهنگ محمد قاسم طرهانی اظهار داشت: در پی افزایش سرقت تجهیزات شهری از قبیل دکل‌های مخابراتی و سیم و کابل برق و… در محله خلیج فارس رسیدگی به موضوع و دستگیری سارق یا سارقان را تیمی از مأموران کلانتری بر عهده گرفتند و گشت زنی‌های هدفمند افزایش داده شد.

وی با اشاره به اینکه عملیات کلانتری ۱۷۹ خلیج با گشت زنی در بزرگره آزادگان تیم سه نفره سارقان را در حال ارتکاب جرم مشاهده کردند افزود: بلافاصله مأموران وارد عمل شدند و به سمت متهمان مراجعه کردند که در یک عملیات منسجم پلیسی دو نفر از متهمان در محل دستگیر و یک نفر دیگر با خودرو متواری که در یک تعقیب و گریز و اجرای طرح مهار دستگیر شد.

جانشین رئیس پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: در بررسی اولیه از داخل خودرو متهمان تعداد زیادی قطعات باز شده گاردیل و سیم و کابل و … کشف شد که متهمان ۳۱ الی ۶۰ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و سرقت اموال سازمان‌های دولتی در غرب تهران و ۵ مورد سرقت مشابه معترف شدند.

سرهنگ طرهانی با اشاره به سوابق متهمان در این امر در پایان خاطر نشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند

کشف ۸۷ کیلو تریاک در تهران

سرهنگ ضرغام آذین در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی اقدامات اطلاعاتی پایگاه ششم پلیس مبارزه با موادمخدر تهران و در پی کسب خبری مبنی بر تهیه و توزیع موادمخدر توسط فردی در محدوده گردنه تنباکوئی، رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران مبارزه با مواد مخدر تهران قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پایگاه ششم این پلیس با اقدامات اطلاعاتی منزل قاچاقچی را در محدوده جنوب شرق شناسایی کرده و با همراهی چند اکیپ از مأموران این پلیس، پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از منزل ۸۷ کیلو تریاک کشف کردند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران تصریح کرد: در این عملیات یک نفر سوداگر مرگ دستگیر و پس از تکمیل پرونده به مرجع قضائی تحویل شد.

سرهنگ آذین در پایان از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک بلافاصله با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفته و موضوع را با پلیس درمیان بگذارند.

کشف ۱۰ فقره موبایل قاپ

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای اظهار داشت: عملیات کلانتری ۱۱۴ غیاثی در حال گشت زنی در محله غیاثی به یک دستگاه موتورسیکلت کلیک دو ترک با پلاک مخدوش در حال پرسه زنی بی هدف و زاغ زنی شهروندان مشکوک می‌شوند و متهمان را زیر نظر می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه مأموران در همین حین مشاهده کردند سارقان اقدام به سرقت و موبایل قاپی کرده و با سرعت متواری شدند افزود: بلافاصله مأموران وارد عمل شدند و با اعلام مشخصات متهمان به سایر واحدهای گشتی و اجرای طرح مهار در یک عملیات ضربتی موتورسیکلت متوقف و سارقان که با سلاح سرد قصد درگیری با مأموران را داشتند با شگردهای پلیسی دستگیر شدند و در بررسی اولیه از متهمان ۲ قبضه سلاح سرد و ۲ دستگاه تلفن همراه سرقتی کشف شد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: متهمان ۲۵ و ۲۸ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و سرقت تلفن همراه به روش موبایل قاپی و تهدید سلاح سرد و ۱۰ فقره سرقت مشابه در شرق تهران معترف شدند و در این رابطه مال باختگان شناسایی شدند.

سرهنگ موقوفه‌ای با اشاره به تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهمان در پایان خاطر نشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

منبع : مهر