از دستگیری زن مواد فروش تا کشف ۸ قبضه سلاح غیر مجاز

از دستگیری زن مواد فروش تا کشف ۸ قبضه سلاح غیر مجاز

به گزارش خبرنگار مهر، کلانشهر تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

دستگیری زن سوداگر محله فرجام

سرهنگ اردشیر نادری سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سوداگر محله فرجام که خانمی ۳۰ ساله بود خبر داد و گفت: در پی اخبار دریافتی مبنی بر توزیع مواد مخدر در محله فرجام و نارضایتی اهالی محل رسیدگی به موضوع و دستگیری سوداگر مرگ در دستور کار عملیات کلانتری ۱۳۶ فرجام قرار گرفت و تحقیقات اولیه را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه مأموران در تحقیقات و پی جویی های انتظامی هویت و مخفیگاه متهم را شناسایی کردند گفت: در تحقیقات صورت گرفته صحت و سقم موضوع و فروش مواد مخدر توسطی خانمی در محله فرجام تأیید و پس از اخذ مجوز قضائی به مخفیگاه متهم مراجعه و در یک عملیات منسجم و غافلگیرانه متهم در حال توزیع مواد دستگیر و در بررسی از محل ۸ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد.

سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری تهران با اشاره به اینکه متهم خانمی ۳۰ ساله بوده و در تحقیقات اولیه به جرم خود و توزیع مواد مخدر در محله فرجام اعتراف کرد گفت: پرونده و متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

از دستگیری زن مواد فروش تا کشف ۸ قبضه سلاح غیر مجاز

کشف ۸ قبضه سلاح غیر مجاز در شمال تهران

سرهنگ کیومرث حسنوند سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری پایتخت از کشف ۸ قبضه انواع سلاح غیر مجاز در محله ونک تهران خبر داد و گفت: در پی تماس با فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تهدید خانمی با سلاح گرم در محله ونک عملیات کلانتری ۱۴۵ ونک سریعاً برای بررسی موضوع وارد عمل شده و به محل اعزام شدند.

وی با بیان اینکه مأموران سریعاً در محل حاضر شده و متهم را با یک قبضه سلاح شکاری در حال درگیری با خانمی مشاهده کردند گفت: در بررسی به عمل آمده طرفین درگیری به علت مشکلات مالی با هم درگیر شده بودند که متهم اقدام به تهدید با سلاح شکاری کرده است که سریعاً متهم دستگیر شد و با اخذ مجوز قضائی در بررسی از مخفیگاه متهم تعداد ۸ قبضه انواع سلاح شکاری و جنگی و ۲۵۴ فشنگ مربوطه کشف شد.

سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: متهم ۴۵ ساله در تحقیقات اولیه به بزه انتسابی و نگهداری سلاح شکاری و جنگی اعتراف کرد

سرهنگ حسنوند با اشاره به اینکه تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهم و بررسی سلاح‌های مکشوفه به جهت استفاده یا عدم استفاده ادامه دارد گفت: پرونده و متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

از دستگیری زن مواد فروش تا کشف ۸ قبضه سلاح غیر مجاز

۱۴۱۰ کیلو گرم غذای حیوانات خارجی و قاچاق کشف شد

سرهنگ حسین مافی سرکلانتر هشتم پلیس پیشگیری پایتخت از کشف ۱۴۱۰ کیلو گرم غذای حیوانات خارجی و قاچاق خبر داد و گفت: در پی اخبار دریافتی مبنی بر توزیع و نگهداری غذای حیوانات خارجی و غیر مجاز در محله هفت چنار رسیدگی به موضوع در دستور کار عملیات کلانتری ۱۱۱ هفت چنار قرار گرفت و تحقیقات میدانی را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه مأموران در تحقیقات و پی جویی های انتظامی هویت و مخفیگاه متهم را شناسایی کردند افزود: با اخذ مجوز قضائی به مخفیگاه متهم مراجعه و در یک عملیات غافلگیرانه وی را در محل دستگیر و در بررسی از محل تعداد ۹۴ بسته انواع غذای حیوانات خارجی و قاچاق به مقدار ۱۴۱۰ کیلو گرم و فاقد هرگونه مجوز قانونی کشف شد.

سرکلانتر هشتم پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: متهم ۳۵ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و توزیع غذای حیوانات خارجی و قاچاق در شهر تهران و محله هفت چنار اعتراف کرد شد و گفت بسته‌ها را از یکی از استان‌های غربی کشور تهیه می‌کندذکارشناسان ارزش اموال کشف شده را ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کردند و پرونده و متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف محموله بزرگ فیلتر و لوازم خودرو قاچاق در ری

سرهنگ دوستعلی جلیلیان فرمانده انتظامی شهرستان ری با اشاره به کشفیات اخیر پلیس ری طی ۲۴ ساعت گذشته، گفت: با تحقیقات همکارانم در کلانتری خاور شهر، مشخص شد که یک محموله بزرگ فیلتر و لوازم خودرو قاچاق با بارنامه‌های جعلی به یک انبار کالا در محدوده قاسم آباد منتقل شده است.

وی با اشاره به اینکه با بررسی و کنترل دقیق انبارهای کالا در نهایت محل دپوی این اموال شناسایی و نتیجه بررسی‌های پلیسی به مرجع قضائی منعکس شد، اظهار کرد: روز گذشته به همراه نمایندگان اتحادیه اصناف از انبار کالا بازدید و ۱۷ هزار قلم فیلتر و لوازم خودروی قاچاق فاقد مجوزهای قانونی کشف شد که ارزش این اموال توسط کارشناسان ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

از دستگیری زن مواد فروش تا کشف ۸ قبضه سلاح غیر مجاز

وی با اشاره به این که قاچاق کالا آسیب‌های جدی به اقتصاد جامعه وارد می‌کند، افزود: اجناس کشف شده خارجی هستند که پس از عبور از مرزهای کشور، بارگیری شده و توسط قاچاقچیان به این انبار منتقل شده است و قاچاقچیان قصد داشتند این اجناس را در بازار مصرف عرضه کنند که با درایت و هوشمندی همکارانم در کلانتری خاور شهر این انبار شناسایی و اموال قاچاق توقیف شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان ری تصریح کرد: ۲ عضو اصلی این باند قاچاق دستگیر شده اند و پس از تحقیقات تکمیلی در اختیار مرجع قضائی قرار خواهند گرفت.

سرهنگ جلیلیان در پایان از شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیر مجاز در قالب احتکار کالا و یا تهیه و توزیع کالاهای قاچاق توسط افراد سودجو، موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند تا نسبت به شناسایی و دستگیری متخلفان اقدام شود.

منبع : مهر