از دستگیری زورگیران آرایشگاه نارمک تا کشف میلیاردی سیگار قاچاق

از دستگیری زورگیران آرایشگاه نارمک تا کشف میلیاردی سیگار قاچاق

به گزارش خبرنگار مهر، کلان‌شهر تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

پایان راه پلیس قلابی در شمال تهران

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای گفت: روز گذشته واحد عملیات کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس در حال گشت زنی در شهرک قدس به یک دستگاه خودروی سواری مدل بالا که کنار خیابان توقف کرده و فاقد پلاک بود مشکوک می‌شوند.

وی با بیان اینکه مأموران برای بررسی بیشتر به خودرو مراجعه کردند، افزود: راننده خودرو با مشاهده خودروی پلیس و عدم امکان ترک محل و مسدود شدن مسیر خودرو توسط پلیس با ارائه کارت شناسایی خود را از پرسنل نیروی انتظامی معرفی کرد که با استعلام و بررسی مأموران مشخص شد مدارک تقلبی است که در بررسی بیشتر از داخل خودروی متهم تعدادی مدارک شناسایی با عناوین مختلف و همچنین مدارک سایر افراد و تعدادی مهرهای مختلف کشف شد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ تصریح کرد: در بررسی تخصصی‌تر و شناسایی مالک مدارک کشف شده مشخص شد که متهم با معرفی خود با عنوان مأمور پلیس و اخذ مدارک شهروندان اقدام به اخاذی می‌کند؛ متهم ۳۷ ساله در تحقیقات پلیسی به جرم خود و جعل عنوان و اخاذی از شهروندان و ۵ فقره مورد مشابه اعتراف کرد و مالباختگان نیز شناسایی شدند؛ متهم به مرجع قضائی معرفی شد.

موقوفه‌ای از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشابه موضوع را از طریق سامانه فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

از دستگیری زورگیران آرایشگاه نارمک تا کشف میلیاردی سیگار قاچاق

زورگیران آرایشگاه نارمک در دام پلیس

سرهنگ اردشیر نادری گفت: به دنبال اعلام یک فقره سرقت و زورگیری در یک آرایشگاه مردانه در محله نارمک، واحد عملیات کلانتری ۱۲۷ نارمک سریعاً برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی با بیان اینکه مأموران در محل حاضر و در بررسی به عمل آمده مشخص شد سه متهم به آرایشگاه مردانه مراجعه و پس از کوتاه کردن موهای خود با تهدید سلاح سرد اقدام به زورگیری و سرقت از مغازه و شهروندان کرده اند، افزود: در تحقیقات و پی جویی های انتظامی هویت و مخفیگاه متهمان شناسایی و در سه عملیات منسجم و غافلگیرانه هر سه متهم در مخفیگاه خود غافلگیر و دستگیر شدند.

سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری تهران بزرگ تصریح کرد: متهمان ۳۰ الی ۳۲ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و سرقت از آرایشگاه مردانه محله نارمک با تهدید سلاح سرد اعتراف کرده و مالباختگان نیز شناسایی شدند.

نادری با بیان اینکه امنیت شهروندان خط قرمز پلیس است خاطرنشان کرد: تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهمان ادامه دارد.

انهدام باند سارقان لوازم هیئات مذهبی سیزده آبان

سرهنگ مصطفی اسکندری گفت: به دنبال وقوع چند فقره سرقت لوازم و تجهیزات هیئت در محدوده سیزده آبان دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار تیم عملیات کلانتری ۱۶۸ سیزده آبان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که سرقت توسط سه مرد جوان اتفاق افتاده است و با انجام اقدامات تخصصی و اطلاعاتی هویت و محل اختفای سارقان شناسایی و پس از هماهنگی قضائی تیم عملیات کلانتری به مخفیگاه متهمان اعزام شد.

رئیس کلانتری سیزده آبان با اشاره به اینکه متهمان در یک عملیات ضربتی دستگیر شدند، افزود: متهمان پس از انتقال به کلانتری به جرم خود و سه فقره سرقت اعتراف کردند.

این مقام انتظامی اظهار داشت: متهمان پس از تکمیل پرونده و اخذ شکایت تحویل مرجع قضائی شدند.

از دستگیری زورگیران آرایشگاه نارمک تا کشف میلیاردی سیگار قاچاق

کشف میلیاردی سیگار قاچاق در حوالی بازار تهران

سرهنگ نادر مرادی گفت: در اوایل هفته جاری مأموران معاونت نظارت بر اماکن عمومی پایتخت حین گشت زنی به فردی که اقدام به حمل دو کیسه بزرگ کرده، مشکوک شده و مأموران پیش از انتقال این بسته‌ها اقدام به بازرسی از آنها کردند که در درون آنها ۷۰ هزار نخ سیگار قاچاق کشف شد.

وی افزود: مأموران پس از کشف این اقلام طی هماهنگی با مرجع قضائی دستور پیگیری این پرونده را برعهده گرفته و با انجام چندین ساعت تعقیب و مراقبت همدست متهم را نیز در حالی که بسته‌های دیگری نیز به همراه داشت دستگیر و از وی نیز نزدیک به ۸۰ هزار نخ سیگار و ۲۵۰ عدد بسته تنباکو کشف شد.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پایتخت با بیان اینکه متهمان با اعتراف به جرم خود برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند، خاطر نشان کرد: کارشناسان ارزش ریالی کالاهای کشف شده را ۷ میلیارد ریال برآورد کرده اند.

گفتنی تلاش برای دستگیری سایر مرتبطان این پرونده همچنان در دستور کار پلیس قرار دارد.

دستگیری عامل فروش تجهیزات نظامی غیر مجاز در فضای مجازی

سرگرد محمد زیدی گفت: در اواسط هفته گذشته گزارشی در خصوص فروش سلاح و تجهیزات نظامی توسط فردی در فضای مجازی دریافت کردیم که موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران مرکز عملیات پلیس اطلاعات تهران بزرگ قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات فنی و پلیسی صحت این خبر تأیید و پس از هماهنگی با مرجع قضائی، بیست و پنجم مرداد ماه تیمی از مأموران مجرب مرکز عملیات پلیس اطلاعات به محل اعزام و پس از تعقیب و مراقبت متهم را در حالی که قصد داشت مخفیگاه خود را ترک کند، دستگیر کرد؛ در بازرسی صورت گرفته سه قبضه سلاح شکاری غیر مجاز، بیست کپسول گاز مربوطه و دو عدد شوکر و گاز اشک آور و چهار عدد فشنگ جنگی کشف شد.

معاون اجتماعی پلیس اطلاعات تهران بزرگ با اشاره به اینکه متهم پس از انجام بازجویی‌های اولیه برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد، از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده اینگونه موارد سریعاً پلیس را از طریق سامانه فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در جریان بگذارند.

منبع : مهر