از دستگیری سارقان مامورنما تا فروش داروهای غیر مجاز در اینستاگرام

از دستگیری سارقان مامورنما تا فروش داروهای غیر مجاز در اینستاگرام

به گزارش خبرنگار مهر، شهر ۱۵ میلیون نفری تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

از این پس در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

کشف یک میلیاردی کالای قاچاق

در نخستین خبر این بسته خبری، سرهنگ علی ولیپور گودرزی در تشریح این خبر، بیان داشت: با دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر نگهداری و دپوی کالای قاچاق توسط مالک ساختمانی در محدوده خیابان جنت آباد بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس امنیت اقتصادی تهران قرار گرفت. مأموران این پلیس با رصدهای اطلاعاتی و هماهنگی قضائی به محل مورد نظر مراجعه و در بررسی‌های بیشتر از این مکان تعدادی کالای خارجی از قبیل: ۱۳۶ ثوب پوشاک، ۶ رول (۳۰۷ متر) پارچه، یک هزار و ۴۰۰ عدد کلید برق، ۴ هزار و ۵۰۰ عدد قرص فاقد هرگونه مدارک گمرکی و بارنامه کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران با اشاره به اینکه در این رابطه یک متهم دستگیر شد، ابراز داشت: با هماهنگی قضائی کالاها توقیف و تحویل سازمان جمع آوری اموال تملیکی استان شد. کارشناسان ارزش ریالی این اموال را یک میلیارد ریال برآورد کرده اند و متهم برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

از دستگیری سارقان مامورنما تا فروش داروهای غیر مجاز در اینستاگرام

فروش داروهای غیر مجاز در اینستاگرام

سرهنگ داود معظمی گودرزی در ادامه گفت: در رصدهای اطلاعاتی توسط کارشناسان پلیس فتا تهران مشخص شد، یک صفحه اینستاگرامی با بیش از ۹۰ هزار دنبال کننده به فروش انواع داروی نایاب و کمیاب در فضای مجازی می‌پردازد. در ادامه بررسی‌های پلیس هویت مدیر این کانال و مخفیگاهش شناسایی و نتیجه تحقیقات اولیه به مرجع قضائی منعکس شد.

رئیس پلیس فتا تهران ادامه داد: پس از هماهنگی‌های قضائی متهم در مخفیگاهش در یکی از مناطق حاشیه‌ای تهران دستگیر و بیش از ۵۰۰ هزار قلم انواع داروی کمیاب و نایاب از این مکان کشف شد.

این مقام سایبری با بیان اینکه متهم در پی جویی های انتظامی به جرم انتسابی اعتراف و اشاره کرد: کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را ۳۰ میلیارد ریال برآورد کرده اند.

سرهنگ گودرزی با بیان اینکه خرید و فروش محصولات دارویی در فضای مجازی ممنوع است به شهروندان توصیه کرد: با توجه به اینکه امکان ارائه داروهای تقلبی و تاریخ گذشته در فضای مجازی متصور است و بهتر است هرگونه دارو و مواد بهداشتی را از دارو خانه‌ها یا مراکز بهداشت تهیه و خریداری شود و برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تهدیدات و آسیب‌های فضای سایبری و یا اعلام هرگونه موارد مشکوک به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

کشف ۶۳ دستگاه ماینر قاچاق در ستارخان

سرهنگ بهمن ساکی اظهار داشت: مأموران کلانتری ۱۱۸ ستارخان در رصدهای اطلاعاتی از استخراج ارز دیجیتال توسط یک شرکت خصوصی مطلع و رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند. در بررسی‌های اولیه مشخص شد که مدیر عامل این شرکت با تهیه ماینر های قاچاق، تحت پوشش شرکت به استخراج غیر مجاز ارزهای دیجیتال می‌پردازد.

رئیس کلانتری ستارخان ابراز داشت: پس از تکمیل تحقیقات ضمن هماهنگی قضائی از این شرکت بازدید و ۶۳ دستگاه ماینر و تجهیزات جانبی قاچاق و فاقد مجوزهای قانونی کشف کردند.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه ارزش این دستگاه‌ها توسط کارشناسان ۱۳ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این رابطه یک متهم دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

از دستگیری سارقان مامورنما تا فروش داروهای غیر مجاز در اینستاگرام

دستگیری سارقان مأمور نما در مرزداران

سرهنگ ضرغام آذین در ادامه بیان کرد: در پی افزایش سرقت از شهروندان به خصوص اتباع کشورهای همسایه با عنوان مأمور در سطح حوزه استحفاظی کلانتری ۱۳۹ مرزداران مراتب در دستور کار عملیات کلانتری قرار گرفت. عوامل عملیات کلانتری به محل‌های سرقت در سطح حوزه استحفاظی مراجعه و در تحقیقات محلی و اخذ اظهارات مال باختگان مشخص شد خودرویی با سه نفر سرنشین ۳۰ الی ۴۵ ساله با مراجعه به شهروندان و ارائه کارت شناسایی جعلی و معرفی خود به عنوان مأمور شهروندان را سوار بر خودرو کرده و با تهدید اشیا قیمتی آنان را سرقت و متواری می‌شوند.

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: مشخصات ظاهری متهمان در اختیار گشت‌های انتظامی قرار داده شد تا اینکه روز گذشته تیمی از مأموران خودروی متهمان را شناسایی و مشاهده کردند که سرنشینان خودرو در حال گفت و گو با تبعه خارجی هستند و تبعه را سوار بر خودرویشان کردند.

این مقام پلیسی با بیان اینکه در یک عملیات پلیسی و اجرای طرح مهار متهمان خودروی مأموران قلابی متوقف و هر ۳ سرنشین دستگیر شدند، افزود: در بازرسی بدنی از متهمان تعدادی کارت و حکم جعلی با عناوین مختلف و چند سلاح سرد و ۲ دستگاه تلفن همراه سرقتی کشف شد.

وی افزود: متهمان در کلانتری به ۸ فقره سرقت با همین شیوه اعتراف و با تکمیل پرونده مأموران قلابی جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

دستگیری سارق منزل محله نازی آباد

در آخرین خبر این بسته خبری، سرهنگ محمد قاسم طرهانی بیان کرد: عوامل عملیات کلانتری ۱۳۰ نازی آباد جهت پیشگیری از سرقت در حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی متوجه درگیری در منزلی شده که وارد عمل می‌شوند. با تحقیقات انجام گرفته توسط مأموران مشخص شد که فردی با بالا رفتن از دیوار وارد منزل شده و با تجهیزات همراه اقدام به تخریب یک درب آلومینیومی کرده و در حال تبدیل آن به قطعات کوچک‌تر جهت انتقال می‌باشد که مالک منزل در محل حاضر و با سارق درگیر می‌شود که متهم توسط عوامل عملیات کلانتری دستگیر و به کلانتری انتقال می‌یابد.

وی تصریح کرد: متهم در کلانتری به چند فقره سرقت مشابه اقرار و اظهار داشت با سرقت اموال پشت بام مانند دینام کولر، آنها را به مالخری می فروخته است.

جانشین پلیس پیشگیری تهران به شناسایی هویت و مخفیگاه مالخر اشاره کرد و اظهار کرد: پس از هماهنگی‌های قضائی مالخر اموال سرقتی در مخفیگاهش دستگیر و در بررسی بیشتر از این محل ۵ عدد باطری خودرو، ۲ عدد باطری موتور سیکلت، ۳ عدد دینام کولر، یک عدد پمپ آب کولر، یک عدد شوفاژ، ۲ عدد کپسول آتش نشانی کشف شد و مالخر به همراه اموال کشف شده به کلانتری انتقال یافت.

منبع : مهر