از دستگیری سارق خودروهای مزدا تا رازگشایی از سرقت عمو و برادرزاده

از دستگیری سارق خودروهای مزدا تا رازگشایی از سرقت عمو و برادرزاده

به گزارش خبرنگار مهر، کلان‌شهر تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

دستگیری سارق خودرو در شهر زیبا

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای از دستگیری سارق محتویات خودرو به همراه خودروی سرقتی خبر داد و گفت: در پی افزایش سرقت محتویات خودرو در محله شهر زیبا تهران رسیدگی به موضوع و دستگیری سارق یا سارقان را تیمی از مأموران کلانتری ۱۳۳ شهر زیبا بر عهده گرفتند و گشت زنی‌های هدفمند را افزایش دادند.

رئیس پلیس پلیس پیشگیری تهران با بیان اینکه مأموران حین گشت زنی در ساعات پایانی شب در محله شهر زیبا خودروی پرایدی را در حال پرسه زنی اطراف خودروهای پارک شده مشاهده کردند، افزود: خودرو را زیر نظر گرفته و ابتدا شماره پلاک خودرو را استعلام که مشخص شد سابقه سرقت دارد که سریعاً وارد عمل شده و در یک عملیات منسجم پلیسی خودرو را متوقف کرده و در حالی که متهم از خودرو پیاده و به‌صورت پیاده متواری شد با هوشیاری مأموران متهم زمین‌گیر و دستگیر می‌شود.

وی ادامه داد: در بررسی اولیه از متهم آلات و ادوات و تعدادی لوازم سرقتی خودرو اعم از ضبط و باند و مدارک هویتی و خودروهای غیر کشف شد و متهم ۲۴ ساله در تحقیقات ابتدایی با توجه به ادله و شواهد و بازبینی دوربین‌های مداربسته سرقت‌های روزهای گذشته به جرم خود و سرقت خودرو و محتویات خودرو در محله شهر زیبا و محله‌های اطراف و ۱۰ فقره سرقت مشابه اعتراف که مال‌باختگان شناسایی و به کلانتری دعوت شدند.

موقوفه‌ای با اشاره به سوابق متهم و تحمل حبس در زندان در پایان خاطرنشان کرد: تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهم و شناسایی مالباختگان ادامه دارد.

از دستگیری سارق خودروهای مزدا تا رازگشایی از سرقت عمو و برادرزاده

دستگیری سارق خودروهای مزدا

سرهنگ محمد قاسم طرهانی از دستگیری سارق خودروهای مزدا در شرق تهران خبر داد و گفت: در پی افزایش سرقت خودرو به ویژه خودروهای مزدا در محدوده شرق تهران به‌خصوص محله نارمک و فدک تیمی از مأموران کلانتری ۱۲۷ نارمک رسیدگی به این مورد را در دستور کار خود قرار دادند.

جانشین پلیس پیشگیری پایتخت با بیان اینکه مأموران حین گشت زنی در ساعات پایانی شب در محله فدک خودروی مزدا را در حال پرسه‌زنی اطراف خودروهای پارک شده مشاهده کردند، عنوان کرد: ابتدا شماره پلاک خودرو استعلام که مشخص شد سابقه سرقت دارد که سریعاً وارد عمل شده و سارق را پس از مدتی تعقیب و گریز و شلیک چند تیر هوایی دستگیر می‌کنند

وی ادامه داد: در بررسی اولیه مشخص شد این متهم ۶۳ ساله روز قبل خودرو را از محله نیاوران سرقت کرده است، متهم که دارای سابقه سرقت و تحمل حبس در زندان دارد، به جرم خود مبنی بر سرقت خودروهای مزدا در سطح تهران اعتراف کرد.

طرهانی با اشاره به اینکه شهروندان می‌توانند با استفاده از دزدگیر و قفل فرمان و پدال از سرقت خودرو جلوگیری کنند، در پایان خاطرنشان کرد: تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهم ادامه دارد.

پایان عربده کشی با شلیک پلیس تهران

گروه استان‌ها- تهران بزرگ –سرکلانتر ششم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری ۴ شرور که در شرق تهران عربده کشی می‌کردند، خبر داد و گفت: قدرت نمایی متهمان با شلیک پلیس پایان یافت.

سرهنگ محمد جلینی از دستگیری چهار شرور که در شرق تهران عربده کشی می‌کردند، خبر داد و گفت: در پی اعلام خبر قدرت‌نمایی و عربده‌کشی در یکی از خیابان‌های محله پیروزی بلافاصله عوامل گشت کلانتری ۱۲۱ سلیمانیه به محل اعزام شدند.

سرکلانتر ششم پلیس پیشگیری پایتخت با بیان اینکه مأموران در کمترین زمان ممکن در محل حاضر شدند، افزود: با حضور مأموران مشخص شد که چهار شرور استفاده از سلاح سرد در حال قدرت‌نمایی و عربده کشی هستند که این رفتار متهمان نظم عمومی را بر هم زده و موجب رعب و وحشت بین شهروندان شده اند.

وی ادامه داد: متهمان که در این رابطه یک دستگاه خودروی سواری را تخریب کرده بودند و توجهی به دستورهای پلیسی نمی‌کردند، پس از شلیک تیر هوایی خلع سلاح شدند و هر چهار متهم به کلانتری انتقال یافتند.

جلینی با اشاره به اینکه متهمان اختلاف با یکی از اهالی محل را علت قدرت نمایی اعلام کردند، ادامه داد: امنیت شهروندان خط قرمز پلیس است و پلیس با افرادی که امنیت شهروندان را به خطر اندازند و نظم عمومی را برهم بزنند با قاطعیت برخورد خواهد کرد.

از دستگیری سارق خودروهای مزدا تا رازگشایی از سرقت عمو و برادرزاده

دستگیری عمو و برادرزاده موبایل قاپ

سرهنگ کارآگاه علی عزیزخانی از دستگیری عمو و برادرزاده‌ای که با همکاری یکدیگر ۴۰ فقره موبایل‌قاپی مرتکب شده بودند، خبر داد و گفت: دوم خرداد ماه مأموران گشت کلانتری ابوسعید حین گشت زنی‌های انتظامی در محدوده میدان منیریه – خیابان ابوسعید راکب و ترک نشین یک دستگاه موتورسیکلت آپاچی را مشاهده می‌کنند که قصد سرقت تلفن همراه یکی از شهروندان را داشتند.

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: سارقان که موفق به سرقت نمی‌شوند حین فرار از صحنه جرم با یک دستگاه خودرو سواری عبوری تصادف می‌کنند و پس از این حادثه راکب موتورسیکلت از محل متواری ولی ترک نشین به نام حسن دستگیر می‌شود و در بازرسی بدنی از وی دو دستگاه تلفن همراه مسروقه کشف می‌شود.

وی به معرفی متهم به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران اشاره کرد و گفت: متهم در پی‌جویی‌های انتظامی به سرقت تلفن‌های همراه کشف شده به همکاری عمویش معترف شد و در شاخه دیگری از تحقیقات کارآگاهان، متهم متواری را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران در پایان عنوان کرد: متهمان به ۴۰ فقره سرقت با همکاری یکدیگر معترف و تعدادی از مال‌باختگان شناسایی شده‌اند و هر دو متهم برای تحقیقات تکمیلی در اختیار این پایگاه قرار دارند.

منبع : مهر